  • Data: 2015-11-05 19:01:37
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 18:26:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > 380v na wszelki wypadek tam doprowadż i kanalize + wode bo może kiedyś tam łazienke
    czy kuchnie zechcesz zrobić;)
    > Ze dwa lata temu ktoś tu pisał że po 4skrętki do każdego pokoju dawał(na każdej
    ścianie jedna). Można i tak bo skrętka ponoć tania;).

    Jam to pisał.
    I sie przydało. Kosztowało mnie to rolke skretki (centralke mam w samiutkim centrum
    domu).
    W salonie jest dekoder enki, ps3, komputer. Mam tam w sumie 8 skretek z czego trzy
    juz "zuzyte" jakby sie komuś umyśliło przestawić centrum z telewizorem na druga
    sciane to mialbym problem. A tak nie bede mial.
    W kuchni mam 4 skretki, dwie zuzyte (moj i syna laptop).
    W sypialni mam 6 skretek, jedna uzyta do kompa.
    W przedpokoju mam 4 skretki (jedna uzyta - drukarka).

    Skoro i tak musialem w pewnych punktach dac skretke a w punktach innych warto bylo to
    zaplanowac to róznica między wydaniem 30pln (po jednej skretce na pomieszczenie) a
    200pln (po 4-6-8 skretek) jest sensowna.
    Dzis nie mam problemu ze sobie ktos umyslil przestawienie szafy/stołu gdzie indziej.

    A wifi mi przez ceglane sciany dziala srednio...

    Co innego jakbym musial kupic tego kabla za 800pln zeby miec to co mam.
    Ale to co zainwestowalem juz mi sie zwrocilo w spokoju i okazji...