  • Data: 2017-05-03 15:01:29
    Temat: Re: Instalacja odgromowa Uziomy
    Od: KIKI <h...@u...dl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03.05.2017 10:00, Budyń wrote:

    > abo zgodnie z przepisami mozna odgromówkę łączyć do uziomu fundamentowego.
    > Ale ochrona przeciwporażeniowa różni sie od ochrony odgromowej wielkoscią prądu o
    całe rzedy wielkosci. I dlatego są obawy o skutki celowego wpuszczenia w ławe
    fundamentową prądu rządu 100kA, który musi sie do ziemi dostac poprzez otulinę
    betonową, moze zawilgoconą. Jakie sa skutki takiego strzału trudno powiedziec.

    > Ja u siebie tak robic nie mam zamiaru. Do ochrony przeciwporażeniowej słuzy uziom
    fundamentowy, natomiast zwody instalacji odgromowej wprowadzę bezpośrednio w ziemię
    do uziomu otokowego lub długich szpilek.

    No właśnie :-) Jesteśmy zgodni. Ale widzę czasem budowy i nikt uziomu w
    fundamencie nie robi i wszyscy robią tylko wielkie oczy :-) Nic się nie
    zmienia w mentalności. Kierbudzi, projektanci i wykonawcy nadal niedouczeni.