  • Data: 2009-08-11 13:01:35
    Temat: Re: Izolacja fundamentów -zapytania
    Od: "Adam" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Akurat tym mam zamiar zrobic podsypke fundamentów.

    chyba miałeś na myśli obsypkę fundamentów bo nie wolno zagłębiać się lub
    podsypywać poniżej spodu fundamentu

    > Zastanamiam sie jeszcze tylko nad wykonaniem opaski z zakopanej na
    > kilkunastu centymetrach folii kubelkowej ze spadkiem od budynku.

    nie rób tego bo spowodujesz gromadzenie wody grutowej która będzie szukać
    ujścia
    Z jednej strony zablokuje ją glina. a z drugiej będzie ściana fundamentowa.
    Po jakimś czasie ściana fundamentowa ustąpi i zacznie się nawadniać
    Spowoduje to przecieki wody do piwnic, obniżenie izolacyjności termicznej
    sciany i mogące doprowadzić do przemarzania ściany

    Obsypka fundamentu gruntem przesiąkliwym spowoduje że niewielkie ilości wody
    szybko zostana odprowadzone w głąb gruntu poniżej fundamentów.
    To tak jak sciany zewnętrzne budynku powyżej terenu. Po nich też spływa woda
    deszczowa a nie powoduje wilgoci w mieszkaniach.

    Adam