  • Data: 2016-02-26 18:46:15
    Temat: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
    Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 18:34:59 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    długo trzeba czekać na owocowanie, przy tym nie wiadomo, co się otrzyma.

    > Warto. jednak pod dwoma warunkami - 1/ zapotrzebowanie na większe ilości
    > jabłek, 2/ teren - z pestki wyrastają duże drzewa, a wiec uprawa na
    > miejskich ogródkach działkowych raczej odpada.
    > Co do owocowania, u mnie już po 5-6 latach zaczęły owocować. A co do
    > loterii z odmianą - na około 10 drzewek zostawiłem 3 których smak owoców
    > mi odpowiada, powiem jeszcze więcej - są to najsmaczniejsze jabłka w
    > moim ogrodzie.

    Czyli:
    a) czekałeś długo (i w niepewności co do wyniku) na owocowanie, bo 6 lat to BARDZO
    długo
    b) napracowałes się przez 6 lat - dbając o te 10 drzewek, z których tylko 30 %
    ostatecznie Ci pasuje.
    Niezbyt zachęcający wynik w porównaniu z użyciem roślin szczepionych lub
    ukorzenionych z sadzonek pobranych z już owocujących egzemplarzy, roślin, dodam,
    owocujących niemal od posadzenia i to zgodnie z oczekiwaniami co do odmiany.