  • Data: 2010-05-03 20:35:32
    Temat: Re: Jak pomalować rurę od środka ? :) (suplement)
    Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Internet to potęga - zatem piszę dla potomności.
    Pewno ktoś kiedyś sobie wygugla ten problem - i całą serie odpowiedzi.

    Generalnie: profile zimnogięte są ufajdane (i od zewnątrz i od środka) na tłusto
    (pewnie osad z chłodziwa z walcowania) - co w przypadku słupków ogrodzeniowych
    (a tymi się zajmowałem przez właśnie kończący się dłuższy weekend), hermetycznie
    zamkniętych, powinno dać dosyć dobrą ochronę przed korozją od wewnątrz przez
    kilkadziesiąt lat.
    Mimo tego - chciałem je pomalowac od srodka - aby zrobić wprawkę do malowania
    profili bramy - a te nie będą hermetycznie zamknięte. Chociażby z powodu dziury
    na zamek i elektrorygiel.
    Profile "słupkowe" zastosowałem 100 x 100 x 3.
    90 cm do ziemi - 160 cm ponad.
    Niestety - pogoda się skiepściła i nie zdążyłem ich wbetonować.
    Proces malowania:
    - wycior ze szmat na drucie - najpierw na sucho, potem (zmieniając wycior)
    nasączony benzyną (nie.. nie ekstrakcyjną, pb95 dużo tańsza :)
    - wycior (w zasadzie - mop) z bandaży (miałem pod ręką apteczkę samochodową:) -
    ale zwykłych (nie elastycznych), na kiju od miotły, nasączony podkładem miniowym
    chlorokauczokowym, przeciągany kilkakrotnie z jednej i drugiej strony
    Dwa słupki 2,5 m. Na zaminiowanie od zewnątrz i środka posżło ok. 0,3 l. czas
    mycia i malowania - ok. 0,5h.
    Po wyschnięciu wierciłem w słupkach otwory fi 50 (na przejscia przewodów w
    rurach/peszlach). dzięki temu miałem wgląd w pomalowany już od środka profil.
    Efekt: rewelka.
    Warstwa podkładu nie była równomierna, gdzieniegdzie były zacieki - ale miejsc
    niedomalowanych prawie nie było. Może jeden promil powierzchni. Nawet w
    naroznikach ( o co się najbardziej obawiałem).
    A wycior z bandaży był baaardzo luźny (jak na dziurę 100 x 100) i latał w tym
    profilu jak ch### w maśle :)
    Myślę, że przy profilu 60 x 60 - będzie idealny.

    W kolejnym mailu podam namiary na moją stronę / blog, opisującą proces wykonania
    bramy dwuskrzydłowej zdalnie sterowanej, przez zupełnego lajkonika w temacie :)

    pozdrówka
    sadyl