eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak się zachowa stalowy krążek w wirującym polu magnetycznym?Re: Jak się zachowa stalowy krążek w wirującym polu magnetycznym?
  • Data: 2014-04-13 21:24:04
    Temat: Re: Jak się zachowa stalowy krążek w wirującym polu magnetycznym?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > o ile ja sobie wyobraźiłem to samo o czym Ty napisałeś, to krążek
    > będizie wykonywał małą ilość obrotów, natomiast stawiam na to że będzie
    > ruszał się "rysując" coś pomiędzy okręgiem a trójkątem

    A niby czemu trójkątem? Jeżeli pole magnetyczne jest wirujące (trzy
    sinusoidy przesunięte co 120 stopni) a nie skaczące (trzy prostokąty...)

    Uwięziony na osi będzie po prostu wirował - wirnik jak wirnik, ot,
    większe straty omowe - bo wysokokonduktantywnej klatki mu brakuje a i
    szczelina magnetyczna ciut duża, wolno puszczony pewnie będzie próbował
    się turlać po powierzchni nabiegunników - pytanie czy będą na tyle równe
    a krążek na tyle gruby że się nie przewróci... Zagadnienie ociera się o
    teorię chaosu. Walec (o długości większej jak średnica) zachował by się
    przewidywalnie (nie da rady się przewrócić na płask), krążek jest
    nieprzewidywalny.

    --
    Darek