  • Data: 2015-01-13 16:00:59
    Temat: Re: Jak wciągać ciężary na piętro?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m935ma$bpe$...@d...me...

    > wogóle niema o czym mówić. Pozatym to usenet jest.

    > W każdym razie wciągnąłęm. na dole było prawie 100 desek 18cm x 2.8mm x 4m

    Czyli ok. 10kg sztuka, razem 1 tona.

    > i 130 metrów kantówki 4x6.

    razem 156 kg

    No to rzeczywiście po schodach to byłoby trochę "zabawy". Dwóch ludzi
    idących razem z czterema deskami deskami to daje 25 kursów powiedzmy po 5
    kursów na godzinę i przerwa to by było 5 godzin + szósta na kantówki.

    Wciąganie na pewno poszło szybciej no i było mniej męczące.

> [...]
    > w środku zamocowałem do starego stolika i do krokwi - zeby się nie
    > ruszała. KAzda deska dostała wieszak od góry i od dołu. górny wieszak
    > oczywiście na stałe do deski, natomiast przez dolny wieszak była lużno
    > przeciągnięta lina dolna, ta za którą ciągnąłem. taka kombinacja została
    > wymuszona prze bezpieczeństwo nowej elewacji i wiatr który utrudniał nam
    > pracę. Okazało się że do bloczka mam równo 20 metrów, do mieszkania jakieś
    > 18 więc wysoko!
    > Na początku było nieporadnie, ale pod koniec dechy szły w 60 sekund na

    Jak dotąd rozumiem

    > + 2 pomocników do wkręcania i wykręcania uchwytów.

    A tego nie rozumiem :-)

    Ja to bym pętlę z liny zrobił raz na początku roboty i wciągał po kolei
    wszystkie deski zakładając na nie po kolei tę pętlę. Jeśli dechy wymagały
    stabilizacji drugiego końca to bym zrobił analogicznie na drugim końcu liny
    i dwie osoby maja wolne :-) Po co cokolwiek przykręcać?

    > PS nie mam zamiaru wnosić kafelek po schodach. tak samo będę wciągał :)

    Słusznie, a tu masz przykład jak je zaczepiać aby znowu nie przyszedł Ci do
    głowy pomysł z uchwytami :-)

    http://okiem.pl/harcerstwo/wezly/beczkowy.htm

    Pozdrawiam
    Ergie