    From: "J23" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak wyznaczyc kat prosty w terenie ?
    Date: Sat, 26 Sep 2009 09:23:33 +0200

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h9d89n$ep0$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Pytanie moze dosc proste ale mi nie daje spokoju. Jak wyznaczyc linie na
    > dzialce pod katem prostym do linii granicznej dzialki. Linie graniczna
    > mam bo latwo ja wyznaczyc od slupka do slupka. Teraz chcialbym pod
    > kontem prostym wyznaczyc druga linie ktora wskaze mi gdzie ma byc
    > sciana malego gospodarczego budynku. Jak to zrobic zeby bylo dobrze.
    > Taki budynek stawia sie bez geodety wiec nie chcialbym sciagac go tylko
    > po to aby wyznaczyl mi ta linie. Myslalem nad poziomica laserowa
> [...]

    Ja korzystałem z trójkąta egipskiego.
    Murarze chcieli wyznaczać korzystając ze zwykłego "winkla stolarskiego".
    Trójkąt egipski to trójkąt prostokątny o bokach 3,4,5.
    Możesz wziąć sobie wielokrotność tych liczb np. 9,12,15.
    Generalnie im dłuższe boki trójkąta tym dokładniej wyznaczysz kąt prosty.

    Pozdr
    J23