  • Data: 2010-07-05 11:17:16
    Temat: Re: Jak z tym VATem ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lip, 08:04, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
    > Znajomy który się buduje (osoba prywatna) powiedział mi że będzie
    > kupował materiały (panele,drzwi,kafelki i itd) na firmę i będzie
    > zamiast 22% VAT płacił 7% VAT ..

    Na swoja firme, jak rozumiem ?

    > A jeśli nie to jak to możliwe że będzie niby płacił 7% ? Mówił coś o
    > "usłudze" i że firma tą "usługę" wyceni za 1zł ...

    Kupi materialy z VAT 22%, odliczy to sobie w swojej firmie. Nastepnie
    "wykona" usluge wykorzystujac te materialy, a poniewaz wykonuje usluge
    - wystawia fakture z VAT 7%. Prawdopodobnie wystawi fakture w cenie
    NETTO takiej jak cena zakupu tych materialow (+ skromny 1pln za
    "wykonana" usluge, zeby nie bylo ze za darmo robi:) - zostanie mu wiec
    ta roznica w VAT w kieszeni (22% vs 7%). Troche ryzykowne, bo jezeli
    to jest np. jego dzialalnosc gospodarcza to watpie, czy moze samemu
    sobie wystawic fakture za usluge. Jezeli to jednak jakas np. spolka
    posiadajaca osobowosc prawna, to pewnie problemu nie ma. Problem moze
    byc tylko potem w tym odzyskaniu tych 15% vat z firmy do jego kieszeni
    (musi np. to sobie wyplacic w jakiejs formie, a od wyplaty zaplaci
    podatek dochodowy ;)

    Ja to kiedys analizowalem i wyszlo, ze nie oplaci sie kombinowac tylko
    brac normalnie faktury prywatnie i korzystac z VZM w US. Wiekszosc
    materialow da sie odliczyc, a na niektore (np. okna) i tak dostanie
    fakture z vat 7% wiec tylko roboty papierkowej dodatkowej sobie
    narobi.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.