eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
  • Data: 2011-01-24 17:08:07
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    news:ihi89g$94v$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Skoro nie wiesz czy rachunki spadly czy nie to nie wiesz tez jakie bylyby
    > korzysci z nieuzywania rekuperacji ale relatywnie wiekszej kubatury domu
    > jak podejzewam.

    Oczywiście, że nie mam pojęcia. Tyle że ja odnosiłem się do wszystkich
    korzyści a nie tylko do oszczędności finansowych.
    Co do korzyści finansowych to zawsze będą istnieć rozbieżności zdań gdyż
    ciężko będzie przeprowadzić jednoznaczne doświadczenie potwierdzające wyniki
    obliczeń.
    Po blisko roku użytkowania uważam, że było warto i jestem przekonany że w
    następnym domu, jeśli taki będzie, też będę instalował rekuperacje z GWC.
    Dla domowników w najbardziej odczuwalny jest latem chłód w domu w czasie
    upałów. Wrażenie jest to potęgowane przez obniżoną wilgotność powietrza po
    przejściu przez GWC.
    Do reszty zalet człowiek się szybko przyzwyczaja i ich w codziennej
    eksploatacji nie dostrzega. Ciężko jest dostrzec że oddychamy świeżym
    powietrzem, wszystkie pomieszczenia równomiernie wentylowane, nadmiar
    wilgoci jest skutecznie usuwany, czy pomieszczeń nie zalegają przykre
    zapachy.
    Być może instalacja rekuperacji nie ma sensu ekonomicznego ale w nasze
    samochody nie po to kupujemy z klimą gdyż ona obniża zużycie paliwa.