    From: "Adams" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki piec i jaki zbiornik CWU?
    Date: Thu, 4 Aug 2011 12:16:30 +0200

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j1ddu2$s2c$1@news.dialog.net.pl...
    > 1. Ja chcę wziąć taki 19-21kW bo ma jeszcze zagrzać zbiornik na wodę (150L
    > albo większy). Większy trzeba rzadziej podkładać, a chcą palić głównie
    > drewnem sezonowanym 2 lata. Brat uważa że mniejszy (14-16KW)będzie lepszy
    > bo będzie chodził w większych temperaturach, i żeby nie okazało się że w
    > tym dużym co chwile woda się zagotowuje. Instalacja jest nieduża bo 6
    > grzejników płytowych, na miedzi.

    Ten 19kW bedzie za duzy, wystaczy 14-16kW, temperatura tu nie ma nic do
    rzeczy,
    pojemnosc ukladu jest stosunkowo mala.

    > 2. Czy zbiornik na CWU przy 4 osobach 150L wystarczy? Ja mam taki ale przy
    > kotle gazowym, ale tam woda co chwile się dogrzewa a w takim z piecem to
    > może trzeba większy?

    :-))))))))))))))))
    Ale to Pan wie czy 150 starcza czy nie :-))))))))))))))))))))))))))))))
    IMHO wystarczy.

    > 3. Po licznych dywagacjach zdecydowaliśmy że podłączymy instalację
    > grzejnikową przez wymiennik płytowy, z uwagi na piec gazowy który tam
    > wtedy też może być włączany. Natomiast zbiornik CWU chcemy calowymi rurami
    > podłączyć do pieca, żeby w czasie braku prądu nie było problemów i
    > grawitacyjnie piec by ogrzewał sam zbiornik CWU. Czy to będzie działać?
    > Czy zbiornik obok pieca może stać czy musi być ponad piecem zawieszony?

    Jesli grawitacyjne to musi byc zawieszony.

    > Piec chcemy kupić taki do 3000-3500zł z wentylatorem i sterownikiem.
    > Coś takiego tylko pewnie firmy dostępnej u lokalnych sprzedawców.
    > http://allegro.pl/kociol-kotly-piec-piece-19kw-140m2
    -3-kanaly-pompa-i1728897513.html

    Cos takiego w/w kupisz z transportem na miejscem sterownik/pompa za ok
    1800PLN, (14-16kW)
    piec jak piec - zaplac przy dostawie,
    przy zamawianiu ustal szczegoly tak zebys jak najmniej mial przerobek u
    siebie,
    czyli jaki czopuch, gdzie zasilanie, gdzie powrot, w ktora strone drzwiczki
    otwierane,
    ruszta wodne czy zeliwne.

    pozdrawiam
    Adams