  • Data: 2009-12-08 14:50:39
    Temat: Re: Jaki wentylator
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    >
    > Potrzebuję zrobić wentylację kotłowni w domu.
    > Sprawa polega na tym, że gdy dorzucam opał do pieca w kotłowni robi się gęsto
    > od dymu, który przedostaje się dalej do domu.
    > Pomyślałem o jakimś wentylatorze, który przez kawałek rury odciągnąłby w
    ciągu
    > kilku (-nastu) minut ten dym na dwór.
    > Proszę o pomoc w wybraniu odpowiedniego wentylatora.

    Mapisz nieco wiecej, szczegolnie interesuje mnie lokalizacja Twojej kotlowni
    ale nie w planie lecz w przekroju pionowym budynku.
    Czy czasem nie masz tak, ze kotlownia jest we wkopanej w ziemie piwnicy, do
    ktorej wlot powietrza z zewnatrz jest znacznie wyzej od "popielnika".
    W tym przypadku zawsze bedziesz mial problem z "cugiem". Po prostu fizyka tu,
    jak wszedzie dziala i tylko ew. przedluzenie komina w gore o dwa metry moze
    sprawe rozwiazac.
    Wentylator, jak Ci tu juz madrzy ludzie napisali, tylko sprawe pogorszy.
    Pzdr.
    Tornad