  • Data: 2011-03-18 22:18:50
    Temat: Re: Jakie to pomidory?
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Mar, 23:23, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

    > si .

    > em

    > Sprawdziłem pobieżnie,ujawnił się jakiś Orange i Orange Russian.Może jeszcze
    > coś wymyślę,a moze będzie powtórka z rozrywki,bo nie zapisałem co wysłałem.
    > Nigdy nie siałem tak wcześnie pomidorów,większość już wzeszła,malinowe
    > zalegają,dosiałem drugi raz.

    Jesteś "do przodu" :-)
    Ja się trochę spóźniłam, ale nie miałam ostatnio głowy do niczego,
    takie tam różne sprawy. Poza tym nie spieszy mi się - pomidory zawsze
    uprawiam nie przyspieszane, tylko w zwykłym terminie, a że pod folią,
    to tylko dla zabezpieczenia przed opadami w razie deszczowego lata,
    coby ich zaraza ziemniaczana nie powaliła. Dużo nadrabiam tym, że
    skiełkowuję je na spodeczkach szklanych pod mokrą ligniną i pod folią
    spożywczą, w bardzo ciepłym miejscu - kilka dni i już mają kiełki, od
    razu wtedy wysiewam już skiełkowane, mam zatem 100 procent pewności,
    ile mam egzemplarzy rozsady. Wyłażą prawie natychmiast na wierzch,
    stojąc na południowych oknach a w nocy w ciepłej kuchni, no i potem po
    tygodniu idą do szklarenki, zanim będą posadzone w tunelu.
    Wygrzebałam dziś (o cudzie!) jakieś resztki pomarańczowych Persimmon
    oraz Mountain Gold, moje ulubione, plus te różne od Ciebie, plus parę
    odmian krajowych, kupiłam wczoraj ciekawą odmianę Eskort i NAWET
    jakieś niby "rzymskie" - tak więc skiełkowuje mi się obecnie 17
    odmian. Wiele więcej nie zmieszczę, bo muszę sporo krzaczków mieć w
    odmianach "przetworowych", poza wszelkimi ciekawostkami. Ale chętnie
    reflektuję na Orange Russian i co tam masz "orange" - co tam, kilka
    dni późniejszy siew nie czyni różnicy w uprawie w tunelu. Z góry
    dziękuję :-)