  • Data: 2011-01-03 23:23:39
    Temat: Re: Jedna czy dwie tyaryfy
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iftk5k$fve$1@news.onet.pl...

    > Drewno kosztuje mnie 1500-2000zł za sezon. Gazownicy płacą ok 3000-4000zł,
    > Gdyby z prądem w II tarfie zmiescić sie w granicach 2500zł/sezon to
    > zastanowiłbym sie nad rezygnacją z drewna.
    > Kwestia policzenia wszystkiego dokladnie.

    Jezeli gazownicy placa 3000 - 4000 to nie masz szans wyrobic sie pradem za
    2500zl. Podejzewam, ze drewna nic nie pobije biorac pod uwage policzalne
    koszty.

    > Dlatego badam temat. Parokrotnie tu juz padaly wyliczenia ze prąd jest
    > cenowo conajmniej porownywalny z gazem- ale ja to ze wszystkim-zalezy kto
    > liczy;))

    Podam Ci skladowe mojej faktury za gaz, za ostatnie dwa miesiace w taryfie
    W3. Dane sa bezwzgledne z ktorymi sie nie dyskutuje (ceny netto, bo latwiej
    spisac):
    abonament za 2 miesiace - 16,40
    paliwo gazowe 459m^3 * 1,0310 = 473,23
    oplata sieciowa stala za 2 miesiace - 96,60
    oplata sieciowa zmienna 459m^3 * 0,3041=139,58
    razem = 725,81netto
    brutto 885,49 [22%]

    Dzielac calosc przez metry 885,49 : 459 = 1,93zl/m^3 brutto.
    Zakladajac pesymistycznie z 1m^3 gazu 8,5kWh otrzymujemy 0,23 zl/1kWh.
    Teraz dodaj wszystkie skladowe faktury za prad, podziel przez okres
    rozliczeniowy i dodaj koszt 1kWh to wyjdzie Ci porownywalny rzeczywisty
    koszt. Wylicz sam, porownaj i pamietaj, ze Werbinskiemu Janowi moze wyjsc
    inaczej.
    Wlasciwie nie wiem czemu jestem w taryfie W3, bo w zeszlym roku nie
    przekroczylem zuzycia 1200m^3, wiec na dzis w moim przypadku oplaty stale
    powinny byc o polowe nizsze, a cena gazu lekko wyzsza.

    Pozdro.. TK