  • Data: 2010-04-30 20:35:27
    Temat: Re: Kiedy rozkładać instalacje odkurzacza centralnego?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hr8qsb$bv5$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Kiedy najlepiej rozkładać instalacje odkurzacza centralnego?
    > Pytam, bo myślałem że rozłożę na chudziaku w trakcie robienia instalacji
    > elektrycznej i wodnej, ale czy jak przyjdą tynkarze to nie uszkodzą tego,
    > nie połamią?

    Instalację OC zostawiłem sobie na koniec, kierując się tymi samymi
    wątpliwościami, co Ty, dodatkowo jeszcze mysląc, że bez dodatkowych rur na
    podłodze łatwiej będzie potem rozciągac izolację poziomą. I tu faktycznie
    było łatwiej, za to robienie OC jako ostatniej instalacji - makabra!
    Po pierwsze - podkucia na gniazdka robione w świeżych (tygodniowych) tynkach
    cementowo wapiennych - tynk odłaził często znaczne bardziej, niż chciałem.
    Po drugie - zostawione pod hydrauliką miejsce na rury do OC i w trakcie
    montażu hydrauliki mocno pilnowane pod tym kątem, żeby 5cm luzu było! (i to
    z zapasem), nie wiedzieć czemu nagle się skurczyło i teraz rury ledwie się
    dały wcisnąć, w jednym zaś przypadku (prawo Murphyego działa, więc
    oczywiście tym najtrudniejszym do obejścia inna drogą) wcisnąć się nie dało
    za diabła.

    Tak wiec reasumując - zrób to wcześniej, broń Boże nie na końcu.

    J.