    Subject: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5ad1f41b$0$992$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5ad25625$0$667$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 15 Apr 2018 09:36:17 +0200

    > Mozesz miec doktorat z gazu a i tak mozesz skoczyc komus kto wykorzysta zewnetrzne
    elementy kotla gazowego jak ma taki kaprys. To ze masz jakies uprawnienia nic nie
    znaczy. Kiedys chodzilem na kurs na grupe elektryczna. Chodzili tam tacy co ledwo
    pisali. I egzamin zdali.

    Z tego co wiem jesteś posiadaczem prawa jazdy.

    Czy mając takie prawo jazdy kategorii B możesz prowadzić autobus,
    samochód ciężarowy, samochód z przyczepą wieloosiową, motocykl?

    Podobnie też jest ze świadectwami kwalifikacyjnymi grupy I
    (elektryczne). Świadectwa takie wydaje się także osobom przeszkolonym do
    obsługi urządzeń elektrycznych. I nie chodzi o elektryków, którzy mają
    się znać na prądzie, ale o osoby, które muszą wiedzieć co zrobić w razie
    porażenia prądem, jak udzielić pierwszej pomocy porażonemu i czego nie
    robić, żeby samemu nie zostać porażonym czy to podczas obsługi urządzeń
    czy też podczas udzielania pomocy porażonemu. Oni wcale nie muszą się
    znać na prawie Ohma i nikt też nie wymaga od nich takiej wiedzy.
    Niestety niektórym się wydaje, że jak dostali książeczkę do obsługi 2
    przycisków to wszystko im wolno przy prądzie.

    Pomimo, że książeczki wyglądają tak samo to co innego jest wpisane dla
    kucharza obsługującego elektryczną patelnię niż dla elektryka
    pracującego przy sieciach czy instalacjach niskiego napięcia, jeszcze
    coś innego u elektryka wysokich napięciach, a jeszcze co innego niż u
    elektryka-pomiarowca. Całkiem inny też jest zakres wymaganej wiedzy,
    dlatego też inna skala trudności w zdobyciu dla różnych zakresów
    specjalności.

    Sam posiadam takie Świadectwa Kwalifikacyjne eksploatacyjne, dozorowe i
    pomiarowe od ponad 30 lat i uwierz mi, że byle kto takich Świadectw nie
    dostaje. O ile od kucharza przyciskającego przycisk przy patelni nie
    wymaga się zbyt wiele o tyle od pomiarowców wymaga się bardzo dużo nie
    tylko z zakresu wiedzy technicznej, ale także i zakresu obowiązującego
    prawa i norm. Na egzaminach poza wiedzą trzeba też się wykazać
    umiejętnością myślenia i podejmowania decyzji. Średnio na 10 osób
    ubiegających się o takie Świadectwa Kwalifikacyjne zdaje 3-4 osoby.