    From: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kolektory i nie chcę ciepła
    Date: Tue, 2 Jul 2019 20:07:06 +0200

    heby napisał:
    > Stawiam na dachu kolektor. Upał i palnik prosto w kolektor. Nikogo nie ma
    > w domu, ciepła woda nie jest potrzebna, prądu zabrakło i obieg nie
    > pracuje.
    > Jak współcześnie zabezpiecza się kolektory przed zagotowaniem?

    Kolektory zabezpiecza się zaworem ciśnieniowym, jak się czynnik zagotuje to
    wyleje się zaworem, chroni to przed wysadzeniem instalacji, ale nie przed
    uszkodzeniem solarów,bo jak czynnika zabraknie, to nagrzeje się on do
    znacznie wyższej temperatury i jego żywotność gwałtownie spadnie. Można też
    zasłaniać solary roletami, ale nie ma to żadnego sensu praktycznego i
    ekonomicznego.
    Przewymiarowanie kolektorów nie ma sensu ekonomicznego, bo poza kosztami,
    będziesz miał tylko wiecej ciepłą, latem, czyli wtedy, gdy ciepła nie
    potrzebujesz.

    Wyjaśnię że żadne solary nie mają sensu ekonomicznego z tej prostej
    przyczyny że do wyprodukowania takiego, potrzeba więcej energii, niż ten
    solar uzyska w ciągu całego swojego życia, ale nikt ci tego nie powie, bo to
    SPISEK. Natomiast zwrócić to się one muszą producentowi, pośrednikowi i
    sprzedawcy, dlatego osiągają one tak kosmiczne ceny.