eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...Re: Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...
    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...
    Date: Wed, 18 Feb 2009 22:25:15 +0100

    Czarek pisze:
    > Cześć,
    >
    > Jestem na etapie wyboru projektu (od kilku lat, ale dążę do perfekcji ;)
    > ) i na ten moment moim faworytem jest Staś z pracowni Archeton.
    > http://www.archeton.pl/projekt/stas-656-637-rzuty-bf
    4292005bdafe54059ca3db549574a7

> [...]
    > których największym jest dla mnie problem kominek vs. TV.
    >
    > 1. Jak pogodzić TV z kominkiem? Wersja zaproponowana na stronie
    > kompletnie mi nie pasuje. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi, to
    > przesunięcie kominka albo do rogu ściany albo na brzeg ściany bliżej
    > środka domu, a na wygospodarowanej części ściany miejsce na telewizor.
    > Będzie tego 1,70 m długości, więc niezbyt dużo, ale chyba lepsze to, niż
    > wieszanie telewizora nad kominkiem...
    > Jak oceniacie, czy przesunięcie kominka o około metr w jedną czy drugą
    > stronę będzie wymagało również przesunięcia komina? Jeśli tak, to
    Z tym kominem to spokojnie mozesz przesunac, ale zwroc uwage na kibelek
    na dole i pomieszczenie gospodarce bo one tez korzystaja z tego komina.

    > 2. Schody zabiegowe. Wolałbym ze spocznikiem, ale o ile dobrze liczę,
    > wymagałoby to 6 stopni z holu przed spocznikiem, co mocno ograniczyłoby
    > przestrzeń holu i wizualnie nie byłoby chyba najszczęśliwsze. Za to może
    > warto byłoby wtedy przenieść WC pod schody, powiększając pom. techniczne
    > / gabinet? (Tylko jak wtedy zrobić na dole prysznic?)
    To juz Twoj wybor.

    > 3. Chciałbym aby na dole poza wc i umywalką był prysznic, choćby
    > najmniejszy. Nie chciałbym też zanadto pomniejszać pom. gosp., które
    > chciałbym przeznaczyć na mini-gabinet (na działce będzie komórka albo
    > garaż, więc będzie gdzie trzymać graty). Myślałem o przedłużeniu ściany
    A pranie ? A cala masa jakze cennych i niepotrzebnych rzeczy typu narty ?

    > (na której w projekcie jest zamontowany sedes) do ściany zewnętrznej. Do
    > ogrzewania planuję kocioł gazowy na gaz ziemny, dwufunkcyjny, wiszący, z
    > zasobnikiem c.w.u. około 80l. Piec zamontowałbym tak jak w projekcie
    > (tyle że po zmianach wypadałby w łazience), a na dodatkowo
    > wygospodarowanym w łazience miejscu zamontowałbym prysznic. Czy to ma
    > szansę mi się zmieścić, szczególnie że chciałbym zrobić ogrzewanie
    > podłogowe, a z tego co czytałem wymaga ono jakichś dodatkowych
    > konstrukcji typu zbiorniki wyrównawcze?
    Nic specjalnego nie wymaga, pare rurek i sie na scianie miesci.
    Ja mam kociol jednofunkcyjny i zasobnik i miesci sie wszystko na jednej
    scianie i z mieszaczami podlogowki zajmuje ok 2m2

    > Aha, wiem że gabinet będzie klitką 2,3 x 2,5 m, ale ma w nim być jedynie
    > biurko, mały regał, fotel komputerowy i komputer - więc wystarczy. W
    > bloku mam 2,1 x 2,3 m i jest OK.
    Wierz mi, ze pomieszczenie gospodarcze jest duzo wazniejsze niz gabinet
    - w domku.

    BR
    Igus'