    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominy murowane vs systemowe
    Date: Thu, 28 May 2009 09:56:23 +0200

    news:gvlfht$ku7$1@news.onet.pl...
    > powietrze w obu przypadkach. Do jednego mam zamiar podłączyć kocioł na
    > paliwo stałe, a do drugiego piec kaflowy w salonie. Czy w takim razie
    > zdecydować się na zwykły murowany komin?
    >
    > Fachmajster przy wycenie robocizny brał takie właśnie kominy pod uwagę, a
    > same fundamenty są przewidziane pod kominy - od samych ław, więc problemu
    > z ich przeciążeniem na pewno nie będzie.
    >
    > No i ten wkład... rura żaroodporna - czy duży jest koszt takiego
    > ustrojstwa?

    Zrób więc kominy murowane, dwa kanały dymowe+ kanały wentylacyjne. Kominy z
    cegły(ok 1zł sztuka ) wentylacje z kształtek ok 2-3zł sztuka).
    Żadnej rury nie wsadzaj- jak Tobie komin dobrze wymuruje to rura
    niepotrzebna do pieca na paliwo stałe a tym bardziej do kaflowego. O dawien
    dawna w ten sposób robi się kominy i problemów z nimi nie ma.
    A jak np Tobie sadze się zapalą to komin murowany wytrzyma a systemowy może
    być do wymiany.

    A taka rura to pewnie ponad stówee za metr kosztuje