  • Data: 2012-05-19 13:46:11
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Mar, 18:38, "Hinek" <h...@t...pl> wrote:

    > Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi e u ywanie
    > oleju 10W40 powoduje jego szybkie zu ywanie, konieczno
    > cz stej wymiany wiec i zmniejszenie trwa o ci silniczka z
    > powodu osadzania si nagaru i zapiekania pier cieni t okowych.
    > Wynika to z du ych fabrycznych luz w mi dzy t okiem a cylindrem.
    >
    > Ale kosiarka kosztuje raptem z tysi c z i mo na j u ywa
    > par lat bez wymiany oleju a potem spokojnie wyrzuci .

    ciekawe... nawet zadalem sobie troche trudu, zeby znalezc polska
    wersje instrukcji do mojego silnika (kupionego w 2003, jeszcze dziala
    na polsyntetyku 10W40 ;) i specjalnie go nie bierze - tzn. nie dolewam
    miedzy wymianami)

    http://bsintek.basco.com/BriggsDocumentDisplay/29luC
    JsT9FzXFix2.pdf

    http://tnij.com/bsmanual

    wrecz napisali tam, ze stosowanie SAE 30 w temp. ponizej 4 stopnie C
    moze spowodowac uszkodzenie silnika, a stosowanie niesyntetycznych
    5W30, 10W30 moze tylko spowodowac wieksze zuzycie oleju - kaza tylko
    sprawdzac poziom...

    w tabelce syntetyki 5W30 10W30 podaja jako uniwersalne (na pelny
    zakres temperatur)

    WS