    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Date: Sat, 31 Dec 2022 10:36:57 +0000
    <1w00gevvk9271$.dlg@myjk.org> <to6j79$28abo$1@dont-email.me>
    <nacb50hy1spa$.dlg@myjk.org> <to73aa$6o6$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <toa126$2pi5m$1@dont-email.me> <toa4lp$95o$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <ton4mm$n36j$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>

    On 30/12/2022 17:31, Zenek Kapelinder wrote:
    > źle myślisz.

    > Źle myślisz. W necie napisali że 65 groszy płacą za kilowatogodzine z fotowoltaiki.
    Ale nigdzie nie jest napisane że muszą kupić każda kilowatogodzine. Ale jeśli ktoś ma
    magazyn to będą kupowali każda bo są w stanie zaplanować pracę sieci instalacje bez
    magazynów tylko na swoje potrzeby. W związku z przedstawionym rozwiązaniem pojawia
    się pytanie. Po chuj drogie panele na dachu i akumulatory jak wystarczą same
    akumulatory ładowane w tanich godzinach i rozładowywane przez zakład energetyczny
    jak potrzebuje prądu.

    też o tym myślałem, na razie nie rozważam zakupu, bo wszyscy mają
    ciśnienie więc jest strasznie drogo, ale jednak droższą rzeczą raczej
    będą akumulatory a nie panele. Tutaj (UK) wszyscy montują z bateriami,
    bo za prąd odsprzedany płacą niewiele. Co śmieszniejsze biorą do tego
    specjalną taryfę PV (umożliwiającą sprzedaż energii), która przynajmniej
    2 lata temu była droższa niż standardowa (teraz może nie, bo część moich
    ciężko zarobionych pieniędzy idzie na dotowanie firm energetycznych i
    jest limit cenowy), zamiast wziąć zwykłe dwie taryfy i ładować swoje
    baterie w nocy.
    Tak na oko to może być warto wstawić jakieś panele (być może nie max, a
    tylko na pokrycie zapotrzebowania przy dobrym nasłonecznieniu), ale
    najbardziej jednak sens ma czekanie aż któryś ze znajomych lub ich
    znajomych będzie miał dostęp do baterii z rozbitych elektryków

    Lukasz