  • Data: 2011-02-05 18:00:29
    Temat: Re: Koszt ocieplenia domu
    Od: "kiki" <k...@t...fel> szukaj wiadomości tego autora

    "ark_fx" <a...@g...pl> wrote in message
    news:iik0ti$n9t$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak to sie ma do ceny ? Może macie jakieś własne opinie ? Może jest ktoś
    > tu an grupie kto mieszka w domu w technologii jednowarstwowej kilka
    > sezonów i może sie wypowiedzieć ? lub odradzić ?

    Trudno o poważne opinie na grupach. Nie wiadomo czy je pisza naganiacze czy
    mieszkańcy, bo zwykle nie chcą pokazać zdjęć.

    Jeżeli użyjesz ytonga 350 to może i jest szansa, że jeśli postawią to z
    rozwagą to ma to prawo działać ale wątpię i w sumienność wykonania i wsamą
    technologię 1W w naszym klimacie.
    Z drugiej strony ocieplenie styropianem czy wełną elewacyjną to koszmar
    inwestora.
    Z trzeciej strony co ci z ytonga skoro masz jeszcze poddasze, skosy, które i
    tak ci źle zrobią. Szansa 10:1 że bedą źle wykonane.

    Ja bym szedł w tani gazobeton czy tam beton komórkowy ale szkoda kasy na
    xellę. Ustal żeby murowali na cieniutką spoinę. Może nawet na klej. Byle
    pionowe spoiny teź były. Nie kupuj materiałów na pionowe zamki, spoinowanych
    tylko poziomo.
    Na to bym dał styropian.

    Ale radzę ci zrób minibloga budowlanego żeby grupowicze mogli komentować
    twoją budowę w trakcie. Unikniesz wielu fuszerek. Musisz robić zdjęcia i je
    zamieszczać do omówienia i to już od chwili kopania pod ławy fundamentowe.
    Zanim zalejesz betonem te ławy już wypada przedyskutować czy zbrojenie jest
    jak należy.