    From: cyber_no_@_spam_sarocom.net
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Sun, 08 Mar 2009 20:35:35 +0100

    > Zrozum że nie każdy zajmuje sie budową scian, są też branże w której
    > materiały sie nei stażeją a opłaca sie je kupić w ilosciahc hurtowych.
    > Jak chcesz kupić rury na podłogówkę to możesz składac z kawałków po 100m
    > albo kupić rolkę 500m z kórej zużyjesz u klienta 234 a resztę zużyjesz u
    > nastepnego. Jak kupisz szpulę przewodu 500m to kupisz ja napewno taniej
    > niż 150m.
    ale ja to doskonale rozumie, sam prowadze firme i kupuje rozne rzeczy w
    wiekszych ilosciach. lecz narzucanie inwestorowi swoich materialow pod
    grozba odmowy przyjecia zlecenia jest nieporozumieniem.

    > a może to inwestor kupi bublowaty najtańszy szajs z Chin na allegro a
    a moze ma wlasnego duzego dostawce ktory zapewnia lepszy towar od Twojego ??

    > potem to ja będę sie mordował próbując łączyć nie spasowane rury
    > kanalizacyjne, które pękają jak spadną na ziemie lub będę usiłował
    > nagwintować rurę stalową która sie wygina w gwintownicy jak papier.
    > Najgłupsze że inwestor będzie chciał potem dostać gwarancję na wszystko.
    > Przy jego materiałach gwarancji nie dostanie, bo ja nie mogę świecić
    to mu to wyjasniasz na wstepie ale nie na zasadzie "albo zarabiam/zdzieram
    na wszystkim i masz g..wno do gadania albo rob se sam"

    > oczami za gówniany materiał który sie rozlezie po roku. widziałem już rury
    > ocynkowane które lały na szwach i kształtki żeliwne które puszczały po
    > kilku miesiącach bo były zrobione z gównianego żeliwa albo ze zbyt
    > cienkiego odlewu na gwintach.
    ja tez wiele rzeczy widzialem niemniej uwazam ze to gdzie inwestor chce
    kupic towar jest jego sprawa a nie Waszym widzimisie. dla jasnosci u mnie
    zakupy w wiekszosci robi wykonawca, place ja, dostaje faktury z hurtowni na
    siebie i nie doplacam z tego tytulu zlotowki. wszystkie zakupy sa ze mna
    konsultowane i to ja je zatwierdzam przed zakupem i tak moim skromnym
    zdaniem powinno byc.
    --
    Robert CyberM