    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Wed, 11 Mar 2009 10:02:48 +0100

    news:gp7t66$lbi$1@news.onet.pl...

    > kurna to jest kapitalizm. na tym to polega. celem działania jest ZYSK a
    > nie dobroczynność.
    >
    > oczywiście są granice i te granice wyznacza etyka. Ewidentne naciąganie
    > klienta poprzez zawyżanie kalkulacji oszczędzania na jakości czy inne
    > OSZUSTWA jest skurwielstwem.
    >
    > Każdy kto sprzedaje swoją pracę stara sie zarobić. Czy pracownik banku nie
    > stara sie maksymalnie dużo zarobić na kliencie?
    Staram się;)
    Ale jak ja piszę czasami że nie podobają mi się niektóre Wasze(w sensie
    wykonawców) praktyki, inżynierie finansowe, jak podaję że ktos gdzies
    podobną robote robi połowe taniej to podnosicie larum itp. Wy chcecie
    maxymalnie zarobić a my chcemy jak najmniej Wam zapłacić. Chcemy jednak aby
    były jasne zasady za co płacimy. A niestety większośc wykonawców nie potrafi
    jasno oszacowac i podac kosztów swojej pracy. Kombinuja pózniej dziwnym
    liczeniem metrów, punktów, dorabianiem na materiałach, doliczaniem
    postojowego itp. I standadowe opowieści jakie to mają duże koszty(a
    wiekszość to tzw. szara strefa) i teksty typu: jak ktoś Panu zrobi taniej to
    na pewno spierdzieli.
    Jednak gdy taki wykonawca zminia się w klienta i siada naprzeciw mnie z
    wnioskiem o np produkt finansowy to najważniejsze jest dla niego aby było
    tanio.
    Punkt widzenia zależy więc od miejsca siedzenia. I słusznie.
    Ceny na usługi reguluje popyt-podaż, potrzeba jednak czasu aby wyeliminować
    partaczy- a na to jedyny sposób chyba to metody Kikiego- paragony.
    W wielu kwestiach się z Kikim nie zgadzam ale z paragonami to ma rację.
    I takie postepowanie jest tez w interesie uccziwych wykonawców bo oczyszcza
    rynek a partacze psują opinie całej branży

    Krzysiek