  • Data: 2011-01-30 21:50:24
    Temat: Re: Koszty ogrzewania domu to nie tylko koszty opalu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ii33im$nvu$1@news.onet.pl...

    > Grzejesz gazem... Ok, ale rachunki za gaz nie są jedynym miernikiem
    > zużycia energii w Twoim domu, bo odbywa się w nim wiele innych rzeczy,
    > które są energożerne, a i sporo tej energii jest wypromieniowywana do
    > wnętrza domu.

    To jest oczywiste i niepoliczalne, dla tego wynikow nie warto przenosic jak
    stale. To dane porownawcze, taka krzywa Gausa.

    > Przykładowo za gaz płacisz te swoje 2,5 kzł, ale do tego za prąd jeszcze
    > 1,5 i spalasz z 5 m3 drewna w kominku, a poza tym masz solary, które
    > pozwalają Ci zaoszczędzić/wykorzystać ileś tam kWh darmowej energii.

    Nie wiem ile place za prad, bardziej zorientowani wiedza, ze nie mam kominka
    a o solarach zima co raz tu pisze i na dzis sa bez wiekszego znaczenia.

    > Nie uważam, że rekuperator jest bez sensu. Ma sens, ale tym większy, im
    > większy obiekt obsługuje.

    Albo koszciol.

    > W domu jednorodzinnym sprawa jest na tyle skomplikowana w stosunku do
    > efektywności, że nie warto się w to bawić... chyba że jest się sprzedawcą
    > rekuperatorów :-))) wtedy warto, bo ludzie lubią za nowinki płacić
    > słono...

    Ja nie widze uzasadnienia montazu czegos takiego, ale nie krytykuje ludzi a
    co najwyzej ich przekonania.

    Pozdro.. TK