    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 4 Mar 2020 15:23:57 -0800 (PST)
    Subject: Re: Koszty robocizny budowlanej
    From: Kadar <o...@g...com>

    To nie jest normalne, że przy każdej okazji o budowaniu wychodzi temat kosztów
    robocizny. Zmienny koszt. Na grupie jestem już dobrych kilka lat i temat ten
    wałkowany jest jest odkąd pamiętam a i przedtem pewnie też ciągle się pojawiał.
    To, że za drogo to wiadomo ale tam gdzie sytuacja jest stabilna nie spotkałem się z
    taką ilością narzekania na rosnące ceny robocizny. Jeśli te ceny są tak rozchwiane
    jak w Polsce to zawsze będzie szukanie najtańszego i zawsze będą szokowały wygórowane
    stawki. Tak duże różnice powodują, że zaczynamy kombinować. Nawet najświętszy w końcu
    się złamie jak słyszy lub widzi ile zapłacił znajomy, który jest obrotny i zaradny a
    ile żąda fahoviec (nie obrażam tych prawdziwych), który właśnie łaskę zrobił, że
    przyszedł. Kiedyś uważałem takie różnice za normalną rzecz teraz widzę że to system
    jest zły.
    Kadar