    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Krzew-drzewo
    Date: Sun, 15 Sep 2024 08:58:49 +0200

    > Sprawdziłem w fakturach: Ten mój to jest właśnie ten, co piszesz.
    > "Phyllostachys Bissetii". Metrowy krzaczek parunastu łodyg kosztował
    > mnie 29 euro. Kupiony internetowo.
    >
    > Jeśli chodzi o koronę, to nie za bardzo rozumiem, czego oczekujesz.
    > Bambus nie ma żadnej korony, bo nie ma gałęzi. Rośnie w formie takiej
    > krzaczastej kępy, trochę jak nasza leszczyna. Wpisz w google, w sieci
    > jest mnóstwo zdjęć takich wyrośniętych krzaków Bissetti.

    Jakoś boje się kupować drzewka przez internet. Kilka transakcji już
    przeprowadziłem i zawsze coś było nie tak. A to "śliwy japońskie" które
    już dawno powinny owocować a nawet nie kwitną.. A to "szybko rosnące"
    iglaki które przez parę lat przyrosły ... parę cm.
    No, oczekuję drzewka z koroną która zacieni przestrzeń, a faktycznie ten
    bambus można zobaczyć tylko w formie kępy roślin..  Ten mały w szkółce
    wyglądał jak normalne drzewko które jest w stanie rozwinąć koronę. Gdyby
    tak nie pozwolić na rozkrzewianie? Np w leszczynie wystarczy wycinać raz
    na rok przyrosty i można ją prowadzić w formie pojedynczego drzewa.

    > Też sprawdziłem. Ta moja to jednak nie wierzba "płacząca", tylko
    > wierzba "kręcąca" (salix babylonica tortuosa) - pewnie właśnie to, o
    > czym piszesz. Niemniej rosnąć miała równie szybko i sprawnie, jak
    > płacząca, pod warunkiem obfitego dostępu do wody. Podejrzewam, że u
    > mnie znaczenie może mieć wysokość (800 m n.p.m), niektóre rośliny tego
    > nie lubią... Może na nizinach jest szybciej.
    >
    > Mateusz

    Czyli chyba nie mam już wyboru, pozostaje pojechać nad Wartę, z wierzby
    płaczącej wyciąć parę gałązek i i porobić z nich sadzonki, może coś z
    tego będzie.
     Dzięki za zainteresowanie tematem.