  • Data: 2011-04-19 19:09:18
    Temat: Re: Ktory kociol wybrac?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Huaskar" <h...@i...eu> wrote:
    > Mam jeszcze jedno pytanie: ktory z tych kotlow jest bardziej wart swojej ceny
    > i dlaczego:
    > Vaillant ecotec plus vc 246
    > Saunier Duval F AS 25

    Moim zdaniem SD wychodzi tu korzystniej, choćby dlatego, że w zestawie jest
    automatyka pogodowa. Dokupujesz czujnik za 100zł i masz działającą kotłownię.
    Najlepszy sterownik do tego to chyba exacontrol 7, który jest dosyć biedny.
    Vaillant z kolei bije na głowę jeśli chodzi o możliwości. Do kotła musisz
    dokupić regulator pogodowy (z czujnikiem), który kosztuje od ok. 400zł w górę.
    Jeśli wydasz ok. 650zł to dostaniesz calormatic 430, który po dołożeniu paru
    elementów za kolejne 600zł, będzie mógł sterować 2 obiegiem grzewczym, solarami,
    będzie uwzględniał temperaturę z dodatkowego miejsca w domu, będzie sterował
    cyrkulacją CWU. Ponadto, kocioł ma tyle parametrów do ustawienia, że sezonu
    grzewczego Ci braknie żeby je wzsystkie sprawdzić i znaleźć najoptymalniejsze
    parametry.
    Jeśli chodzi o to co w środku - to chyba jeden ch... I tu i tu automatyka
    honeywell (o ile dobrze kojarzę), pompy pewnie podobne, wbudowane zawory
    trójdrogowe - w końcu od jakiegoś czasu vaillant i SD to jedna firma :)

    Moi rodzice mają SD, ja mam vaillanta. I oni i ja jesteśmy zadowoleni. Ja mam
    fajną zabawkę z niebieskim wyświetlaczem w salonie, oni mają niezawodny kocioł w
    którym regulacja jest prosta jak ustawienie głośności w tv.

    --
    Bartek