eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKtoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła dawał... › Re: Ktoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła dawał...
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ktoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła
    dawał...
    Date: Thu, 22 Dec 2011 12:55:01 +0100

    news:jcv55b$lhd$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    a.pl...

    > Różnice w kaloryczności poszczególnych rodzajów drewna są niewielkie
    > pomijalne wprost

    Ty nie patrz na kWh/kg tylko z mp.
    Z kilograma wiadomo że wychodzą dziwne rzeczy bo gęstość drewna różna.

    > Dlatego do kotła nie kupuje dębu, buka itp bo koszt jest dużo wyższy. Pale
    > sosna, świerkiem, modrzewiem.

    A co na to komin?

    > W zeszłym roku miałem kilkanaście m3 kasztanowca- w sieci są opinie że to
    > drewno na opał beznadziejne że dymi itp.

    No też wyczytałem że wogóle się nie nadaje.

    > Mam też trochę drewna jabłoni i olchy ale to służy mi do wędzarni
    > przydomowej.

    Tu uważaj. Słyszałem o przypadku zatrucia, uszkodzona wątroba, po zjedzeniu
    kiełbaski wędzonej na drewnie ze ściętej jabłoni. Gospodarz nie wziął pod
    uwagę że jabłoń była regularnie pryskana środkami chemicznymi.
    Ponoć już przy paleniu wydzielać będzie wtedy nieprzyjemny zapach.

    Marek