eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKtoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła dawał... › Re: Ktoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła dawał...
    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ktoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła
    dawał...
    Date: Thu, 22 Dec 2011 13:08:02 +0100

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >A co na to komin?

    Nic. Mam tradycyjny murowany komin i nic złego się nie dzieje. Znam budynki
    z takimi murowanymi kominami w których palą w kotłach drewnem, a nawet
    mokrymi trocinami od kilkudziesięciu lat i nic się nie dzieje. A co niby
    miałoby się dziać?
    Sadpal raz na miesiąc wrzucam do kotła i dwa razy w roku komin czyszczę

    > W zeszłym roku miałem kilkanaście m3 kasztanowca- w sieci są opinie że to
    > drewno na opał beznadziejne że dymi itp.

    No też wyczytałem że wogóle się nie nadaje.
    Moje obserwacje przeczą tym opiniom. W sieci były opinie że dymi, moje nie
    dymiło może dlatego że było bez kory. Kupiłem to drewno po chyba 60 zł za m3
    z lokalnej firmy (dawny Herbapol) Oni skupowali kasztanowce z wycinek, kore
    zrywali i do czegoś wykorzystywali*(jakieś olejki czy coś robili) a drewno
    odsprzedawali

    > Mam też trochę drewna jabłoni i olchy ale to służy mi do wędzarni
    > przydomowej.

    >Tu uważaj. Słyszałem o przypadku zatrucia, uszkodzona wątroba, po
    >zjedzeniu kiełbaski wędzonej na drewnie ze ściętej jabłoni. Gospodarz nie
    >wziął pod uwagę że jabłoń była regularnie pryskana środkami chemicznymi.

    A to mi nie grozi. Jabłoń osobiście ścinałem u mojej babci, było to
    kilkudziesięcioletnie drzewo i nie widziało nigdy żadnych środków
    chemicznych. Jak i pozostałe drewna owocowe tam.
    Ponoć już przy paleniu wydzielać będzie wtedy nieprzyjemny zapach.
    Do wędzenia zużywam dosłownie kilka kawałków na cykl więc drewna tego drewna
    starczy mi na najbliższe kilka lat co najmniej. Zresztą jabłoń to do
    wędzenia mięsa używam a najczęściej wędze ryby i tam olcha się sprawdza.

    -- Pozdrawiam

    Kris