    From: "Panslavista" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: MEBLE OGRODOWE
    Date: Fri, 12 Mar 2010 06:38:21 +0100

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message
    news:1t96w1lqlp1pu.1daiddzcwzddu$.dlg@40tude.net...
> [...]
    txfphkmcwropkhyxrrlnvpfsrjbopis&com=IT/2&kategoria=1
    7

    txfphkmcwropkhyxrrlnvpfsrjbopis&com=IT/2&kategoria=2
    0

    9

    k.jpg

    > Mam komplet podobny - stół, 2 ławki z oparciem i fotel:
    > http://www.zielinski.waw.pl/store/easyshop.cgi?vid=x
    txfphkmcwropkhyxrrlnvpfsrjbopis&com=PT/682
    > Stolarz dorobił drewniane elementy do przykręcenie na siedzenia i oparcia
    > oraz na blat stołu. Pomalowałam drewniane elementy lakierem do łodzi, a
    > metalowe młotkowym brązowym Hammerite'm i jest super :-)
    > --
    >
    > Ikselka.

    Dokładnie - drewno musi być dobrze nasycone lakierem, zwłaszcza w miejscach
    łączeń z inną deską czy nawet z metalem, także otwory na śruby i wkręty,
    gdyż korozja, bakterie i grzyby szybko je zniszczą. Warto więc szpachlować
    wszelkie otwory od góry papką lakieru i trocin - to nie tylko maskowanie,
    podobnie deski i listwy - wyfrezować wzdłuż brzegów (od spodu) rowki,
    tworząc okapy - nie pozwolą na zaciekanie wody na całą szerokość deski czy
    listwy, a zostawiony pasek przy samym brzegu nie utrzyma wody ze skroplin
    czy opadowej zbyt dużo, a więc będzie wysychał szybko...
    Trzeba pamiętać, aby zrobić coś w rodzaju daszka z listew lub drutu z
    folią, ale taką, na której woda nie będzie się od spodu skraplać. Absolutnie
    nie przykrywamy stołu i innych mebli folią bezpośrednio - wilgoć pod nią
    skuteczniejsza będzie od opadów. Ten daszek za niewielkie pieniądze może być
    zrobiony z plandeki poliestrowej, ważne, aby nie leżała ona płasko, a miała
    dość duży kąt - dla szybkiego spływu wody lub zsuwania się śniegu - wtedy
    meble ogrodowe będą mogły być cały rok w miejscu ustawienia. W końcu daszek
    i plandeka są daleko lżejsze i można je poskładać...