eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie › Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
  • Data: 2022-02-18 00:12:49
    Temat: Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 17 lutego 2022 o 21:37:41 UTC+1 Irek.N. napisał(a):
> [...]
    Problemem jest zrobienie zeby miała COP powyżej 1.

    > Z kontekstu tej gałęzi wynika, że rozmawiamy o chłodzeniu.
    > Zatem podtrzymuję, powodzenia z chłodzeniem na poziomie 15kW na
    > peltierach :)
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    Co to za różnica czy 0,5W czy 15 kW. To tylko kwestia skali. Jeśli przy peltierach
    stosunek mocy włożonej byłby niższy od uzyskanej chłodniczej albo grzewczej to by
    takie ogrzewacze/schładzacze produkowali do mieszkań i domów. Z peltierami z tego co
    mi wiadomo robią komory laboratoryjne w których musi być stabilizowana temperatura.
    Jeden element zapewnia grzanie lub chłodzenie i nie ma żadnych współpracujących
    elementów mechanicznych.