eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMały dom z gruntem świetnym dla pompy ciepła - czy warto brać pompę? › Re: Mały dom z gruntem świetnym dla pompy ciepła - czy warto brać pompę?
  • Data: 2014-04-30 08:18:33
    Temat: Re: Mały dom z gruntem świetnym dla pompy ciepła - czy warto brać pompę?
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.04.2014 22:57, Marcin N pisze:

    > Albercik napisał, że nie 5k ale 10k za dolne źródło. I to przy pracy
    > własnej.
    >
    > Z drugiej strony - mam gaz przy samej działce. Aż się prosi o piec
    > gazowy bez kombinowania.

    Dolne źródło, w sensie rury pod ziemią to jakieś 4..5 tyś
    Kolejne 5 tyś to podłączenie tego do pompy - czyli glikol i
    oprzyrządowanie kotłowni. Są to dwa oddzielne etapy, zakopanie rur pod
    ziemią możesz(i wskazane jest) zrobić na samym początku budowy i to Cie
    kosztuje, jak HANA pisze, ~5tys.

    nie wiem ile kosztuje przygotowanie do ogrzewania gazem, pewnie będzie
    nieco taniej, musisz wykonać przyłącze, wystawić komin, kupić piec...