    Subject: Re: Maszynka do przerobu odpadów drewnianych - jaka?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 8 May 2017 21:01:27 +0200

    W dniu 2017-05-07 o 22:30, Lisciasty pisze:
    > Odpady pobudowlane i inne, czyli jakieś krzywe dechy, patyki, słupki,
    > bez gwoździ oczywiście. Czym to najlepiej przerobić na coś palnego?
    >
    > L.

    Tylko żebyś nie przedobrzył na zasadzie inwestycja w sprzęt 10 tys., a
    równowartość uzyskanego opału to 300zł.

    Odpady pobudowlane to dość niewdzięczny temat, bo resztki cementu
    niszczą sprzęt (łańcuchy pilarek i tarcze w krajzegach). Jeżeli nigdy
    nie pracowałeś na krajzedze to sobie ją odpuść, bo stracisz palce albo
    nawet życie. Podobnie też z tarczami do szlifierek kątowych. Mam
    znajomego, który ciął taką tarczą i jak mu odbiła szlifierka tak, że
    tarcza zagłębiła się w udzie o mało co nie przecinając tętnicy w
    pachwinie. Jego kolega śmiał się z niego, że on jest dupa, bo nie
    potrafi utrzymać szlifierki, a sam po miesiącu czy dwóch sam pociął
    sobie obydwie nogi. Co prawda nie tak ekstremalnie jak ten pierwsze,
    ale za to dwie nogi.

    O wiele bezpieczniej jest użyć pilarki łańcuchowej.

    Do przerobienia takiego drewna na opał potrzebne są:

    - koziołek, który możesz nawet zbić samemu z kilku patyków

    - piła ręczna do cięcia drewna lub pilarka

    - pniak i siekiera, aby grubsze kawałki porąbać na mniejsze

    Nie kombinuj z rozdrabniaczami, bo te za 500-1000zł to się nadają tylko
    i wyłącznie do cienkich gałązek. Brykieciarki czy prasy do pelletu to
    już zbyt drogie urządzenia, aby miało to jakikolwiek sens ekonomiczny.