    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Matowe obrawy świetlne
    Date: Wed, 20 Nov 2019 19:53:49 +0100

    > SpiskowyMocny bredzi:

    > 74 złote 59 groszy:
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/32921592365.html
    >
    > Jarek

    nie ludzie. celowo piszę: paski led. paski są tanie jak barszcz. co
    więcej, można je tak zamontować żeby były wieczne. ja mam paski od 2013
    i ostatnio liczyłem ile diodek umarło - mniej niż 1%, co oczywiście nie
    jest zauważalne jako spadek światłości. z marnym "spektrum" radzę sobie
    tak, ze łączę w pary zimne i ciepłe odcienie białego. jak ktoś ma
    delikatne oczy (i mózg) to może robić białe światło z diodek rgb.
    Rozproszone oświetlenie może mieć mniejszą moc. tak to już jest, że w
    pochmurny dzień nie świecimy światła, a wszystko widzimy. na 20m pokój -
    18 wat jest spoko, 36wat najtańszych chińskich diodek, (576szt) daje
    minimalnie mniej światła na podłodze, niż standardowo oświetlone biurko.
    Nikt kto mnie odwiedza nie spostrzegł nic negatywnego w rozproszonym
    świetle, jest przyjemne, otacza ze wszystkich stron, nie pozostawia
    ciemnych rogów i nie daje cienia (ostrego). robiłem fotki parę lat temu.
    reasumując:
    "żarówka" diodowa 60 diodek - 20 wat - dupa, przepali się, da dużo
    światła obok siebie - w rogach będzie mrok
    paski led - 288 diodek - 18 W dobrze oddają ciepło, są trwałe, światło z
    wielu punktów miekkie, pomieszane zimne, ciepłe- lepsze oddawanie barw
    ToMasz

    PS
    jeśli chodzi o barwy, przez 6 lat nie zauważyłem niczego co ma inny
    kolor (wyblakły, zmieniony, ciemniejszy) niż w rzeczywistości. natomiast
    wszyscy zauważamy, że pewne chińskie tanie jaskrawe zabawki dziecięce,
    niemalże świecą, odbijają lepiej niż inne przedmioty swiatło diodowe.
    TAk jakbyście świecli lampą uv na dyskotece