    From: JanuszK <J...@m...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moc kominka z płaszczem wodnym
    Date: Wed, 18 Feb 2009 21:45:12 +0100

    Ariusz wrote:
    > JuĹź zgĹ?upiaĹ?em - gdzie nie zadzwoniÄ?, gdzie nie zapytam to podajÄ?
    > mi innÄ? moc kominka.
    > Ĺťeby róşnice byĹ?y niewielkie to pĂłĹ? biedy ale najwiÄ?ksza
    > róşnica to 15 KW.
    > DostaĹ?em propozycje wĹ?aĹ?nie od 15 KW do ponad 30 KW.
    Wg tego co dalej piszesz to 15KW powinno wystarczyć, ale to jest moc max
    kominka ale na nią się składają dwie rzeczy moc wodna i powietrzna, bo
    taki wkłąd nadal ogrzewa powietrze, podam ci jako przykłąd że kaseta MKW
    o której już pisałem ma moc max 10KW ale podają jej sprawność wodną na
    70% co oznacza że 7KW da ona wodzie a 3KW powietrzu. Oczywiście moc
    zależy od tego jak się pali, w wkłądzie wodnym można palić na full :) (
    w zwykłym się nie da bo się przegrzeje) i wtedy masz większą moc.
    Za dużego wkłądu nie bierz, w końcu to tylko uzupełnienie ogrzewania, do
    podtrzymania temp w co wystarczy mniejsza moc, a duży wkłąd to też duże
    koszty.

    > Fakt niektĂłrzy producenci podajÄ? - Ĺ?redniÄ? moc kominka inni
    > maksymalnÄ? a inni pewnie na oko ale jak optymalnie dobraÄ? moc wkĹ?adu.
    >
    > ZaĹ?óşmy dom o kubaturze 650m3 - celowo podajÄ? kubaturÄ? bo w domu
    > sÄ? pomieszczenia o róşnej wysokoĹ?ci od 2,45 do 3 m. Dom z Ytonga
    > 36,5 /400 bez dodatkowego ocieplenia - wg parametrĂłw jest to to samo co
    > suporex 24cm + 12 cm styro - wiÄ?c raczej ciepĹ?y.
    Jsa bym polemizował z tą opinią to nie jest równoważne.

    Piec gazowy policzyli
    > mi na 24 do 28 KW - zaĹ?óşmy, Ĺźe jedni zaniĹźyli inni zawyĹźyli -
    > niech zostanie 26 KW - skoro 26 KW powinno wystarczyÄ? aby ogrzaÄ? dom
    > powiedzmy do 21 stC przy przy mrozie - 20
    To dużo, nawet bardzo dużo, ja mam kubatury około 1020m3 i mnie
    wystarcza 12KW na ogrzewanie, ale ściany to BK 25cm+15cm styro i 10cm
    ocieplona piwnica.
    Tak że powiem tak, wcale nie masz ciepłego domu.

    --
    Pozdr
    JanuszK