    From: Osadnik <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Montaż czujnika temperatury
    Date: Tue, 03 Feb 2009 06:49:19 +0100

    tornad pisze:

    > Zalatw to niejako futurystycznie. Podciag druty do kazdego pomieszczenia co da
    > Ci pozniej mozliwosc wlasciwego wyboru. Takie odgorne ustalanie nie zawsze
    > bywa trafione. A jak sie w przyszlosci wzbogacisz to zainstalujesz sobie na
    > rurach pompy sterowane czujnikami tak, ze bedziesz mogl precyzyjnie ustawiac
    > sobie dowolne temperatury w kazdym z pomieszczen.

    Cała zabawa jest trochę inna tn zbieram dane o temperaturach wrzucam w
    program - pogram miksuje (wylicza, przelicza) i na podstawie tego
    produkuje określona ilość ciepła z kotła i wrzuca w grzejniki tak długo
    aż nie osiągnie temperatury zadanej + 0,5*C.

    Jako ze kocioł działa w trybie binarnym - grzeje bądź nie to trzeba
    zastosować właśnie taki system. Czyli wpuszczanie określonej ilości
    ciepła i czekanie aż sie ustabilizuje. Jako ze mieszkanie ma
    niewyrównaną w zależności od pomieszczenia pojemność cieplną (grube
    ściany, za małe grzejniki ale większych się nie dało), to nieefektywnie
    jest trzymać określoną temperaturę bo w jednym będzie wystarczająco
    innym nie.

    Na dzień dzisiejszy druty mogę mieć we wszystkich pomieszczeniach za
    wyjątkiem kuchni i łazienki.

    Program pracy pisze sam wiec może jakaś podpowiedź z tej strony?