    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 7 May 2019 06:51:33 -0700 (PDT)
    <1...@g...com>
    <5cb089d8$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5cb0aa02$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Montaż klimatyzatora split. Uprawnienia, narzędzia?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2019 17:08:56 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Powtarzam po raz kolejny. O ile jak sobie bez uprawnień dorobisz kawałek
    > instalacji elektrycznej to nikt się nie przyczepi, o tyle jak
    > zamontujesz klimatyzator bez spełnienia wszystkich wymagań to dostaniesz
    > po głowie, ponieważ każde urządzenie jest zarejestrowane i podległa
    > ścisłej kontroli od chwili wprowadzenia na rynek.
    Informuję i objaśniam że przepisy sa pewnie tak jak piszesz wyżej a życie scenariusze
    pisze swoje
    Rozmawiałem z gościem co to warsztat samochodowy prowadzi i mówi on że nie ma żadnego
    problemu z kupnem czynnika np r134 bodajże to się nazywa
    Czynniki kupione w oficjalnym obiegu faktycznie wymagają inwentaryzacji ale to też
    fikcja bo żaden problem to rozpisać.
    A dodatkowo można taniej kupić czynnik zza wschodniej granicy np i stosować go bez
    zabawy w papirologię
    Nawet na allegro można bez problem,u taki czynnik kupic
    Dla formalności sprzedawcy proszą o podanie nr f-gaz ale w żaden sposób tego nie
    weryfikują. A jak w zamówieniu zapomnisz podać tego F-GAz to przesyłka i tak dotrze.
    Najważniejsze to nie zapomnieć zrobić przelewu za towar;)
    Czynnik r134 kosztuje poniżej 10zł za 100g na stacjach sprzedają go po 30zł+ ok 100zł
    za "robociznę" Czyli na lokalnych warsztatach koszt tok 250zł
    Warto wiec skorzystać z usług sieciówki norauto gdzie klimę nabijają za 149zł(w tym
    wliczone 400gram czynnika)