    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mostek cieplny ku przestrodze - rozwiazanie
    Date: Thu, 14 Mar 2013 20:44:47 +0100

    news:kh94sd$3j8$1@news.task.gda.pl...

    > a po co jakieś szczeliny... :)
    >
    > drewno jest piekne i od spodu mamy żywe drewno, tylko trzeba łądnie
    > oszlifować krokwie i deskowanie zrobić w statusie na widok.

    Niewątpliwie to są zalety.
    Niestety takie dachy mają także i wady:
    Palą się szybko, a przy tym utrudniają ucieczkę, ponieważ takie płyty
    podczas spalania, wydzielają masę dymu i toksyn.
    Deski pod taką płytę także nie są najszczęśliwszym rozwiązaniem. O wiele
    lepiej się tu sprawdza OSB.
    Bezpośrednio na OSB można przykręcić płyty gipsowokartonowe, które są
    niepalne lub panele z ognioodpornego MDF-u, pozostawiając krokwie na
    wierzchu. Krokwie koniecznie muszą być strugane i zaimpregnowane
    preparatem ognioochronnym np. Fobos. Zarówno preparat jak i struganie
    drewna ma na celu ochronę przed ogniem. Drewno strugane o wiele trudniej
    jest zapalić.

    Swoją drogą to zastanawia mnie dlaczego tak małą popularnością cieszą
    się płyty warstwowe tzn. płyty zbudowane z dwóch blach, a pomiędzy nimi
    poliuretan, styropian lub nawet wełna mineralna.
    Przecież jeżeli komuś się nie podoba taka płyta na dachu to może ją
    pokryć zarówno papą zgrzewalną, gontem bitumicznym, blachodachówką czy
    nawet dachówką. Zapewnia dobrą izolacyjność, łatwy montaż, dużą
    wytrzymałość mechaniczną, dużą odporność na ogień. Co najważniejsze to
    dużą odporność na głupotę wykonawców. Po prostu trudno jest cokolwiek
    spierniczyć.