  • Data: 2012-03-29 10:05:47
    Temat: Re: Największe absurdy, śmieszne...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.03.2012 09:45, 4CX250 pisze:

    > Ryzyko urwania się głównego przewodu o średnicy 4, 6, 8, lub 10mm2 jest
    > sporo niższe niż uszkodzenie styku w różnicówce.

    W sumie zgoda ;)

    > Wierz mi że te styki naprawdę się grzeją gdyż przez jeden styk płynie
    > cały zestaw prądów ze wszystkich odbiorników z trzech faz i wcześniej
    > czy później dochodzi do wypalenia styku.

    Ja mam różnicówkę dość mocno przewymiarowaną - 40A. A w sumie chyba
    jeszcze nigdy nie miałem poboru z jednej fazy większego jak 16A.

    To chyba nie powinna się zbyt szybko wypalić ;)

    > Ale, jest jedno ale. Dopuszcza się stosowanie trójfazowych różnicówek
    > pod warunkiem że projektant prawidłowo rozmieści odbiorniki na
    > poszczególnych fazach, tak aby rozkład prądów na trzech fazach był w
    > miarę zbliżony. Mnie tego w szkole uczono.

    Ja wierzę w symetrię i też się tak staram ;)

    [ciach]

    > A ja uważam że naciskanie różnicówki to jedno a przynajmniej raz na pół
    > roku zaglądnięcie do skrzynki rozdzielczej i przegląd zacisków to drugie
    > co jest ważne.

    Jasna sprawa.

    Warto też pomyśleć o zabezpieczeniach samych odbiorników - w końcu jak
    już liczymy na tak rzadkie wypadki, jak urwanie zera w różnicówce, to
    równie dobrze może też zero zniknąć gdzieś przed nią.