    Date: Fri, 20 Jun 2014 08:33:29 +0200
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Napęd do bramy przesuwnej - jaki zapas mocy

    W dniu 2014-06-18 19:50, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Czy ma lagodny rozruch i hamowanie. Jak widze jak moja brama hamuje
    > nagle, bo krancowka po prostu wylacza silnik (ze slimakiem), to sie
    > zastanawiam ile mechanika pozyje. Kilkaset kg, bezwladnosc... Jak
    > narazie 2 lata dziala, ale eleganckie rozwiazanie to nie jest. Jak sie
    > kiedys wsciekne, to sam wystrugam sterownik.
    > Druga sprawa to zdalne sterowanie. Zwykle w tych napedach siedza uklady
    > ze stalym kodem. Rownie dobrze mogliby montowac wlacznik na zewnatrz
    > bramy, bo zabezpieczenie to zadne. U mnie oryginalny uklad wyrwalem
> [...]

    Z tego co widzę, to wszystkie napędy mają już funkcję pamiętania
    długości bramy i zwalniania przed słupkiem.

    Dostałem odpowiedź od jednego ze sprzedawców, że do mojej bramy
    spokojnie wystarczy napęd do 350 kg.

    I jeszcze jedna rzecz, bardzo istotna! Napisał mi, że jeśli przy
    napędzie nie jest wyraźnie napisane, że jest przeznaczony do
    samodzielnego montażu, to traci się gwarancję jak go nie zamontuje
    autoryzowany monter. To taka przestroga dla wszystkich, którzy będą w
    przyszłości szukali napędu. Np. Nice wypuścił serię MHouse przeznaczoną
    do samodzielnego montażu, ale jakby ktoś kupił któryś z napędów serii
    Robo, Robus, itp. to do montażu potrzebny jest autoryzowany serwisant.
    Widzę, że u innych producentów też są modele z wyraźnym wskazaniem na
    samodzielny montaż.

    Pozdrawiam,
    MW