-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: Niesprawny kociol po odpaleniu, jak zrezygnowac?
Date: Sun, 29 Nov 2009 23:05:56 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 60
Message-ID: <heur8a$qsf$1@inews.gazeta.pl>
References: <heu6m4$mmt$1@news.interia.pl> <heuaq8$h9s$1@inews.gazeta.pl>
<6...@m...googlegroups.com>
<heuhfk$ejv$1@inews.gazeta.pl> <heugo3$3st$1@news.interia.pl>
<heuje8$n92$1@inews.gazeta.pl> <heuirj$6ps$1@news.interia.pl>
<heun9c$aeb$1@inews.gazeta.pl> <heuorn$hbe$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: chello084010001014.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1259532362 27535 84.10.1.14 (29 Nov 2009 22:06:02 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Nov 2009 22:06:02 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: jacek_plumpi
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:379784
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
news:heuorn$hbe$1@inews.gazeta.pl...
> mylisz się!!! sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji - o
> czasie naprawy nic ustawa nie mówi - zacytuj ją tutaj ;)
Tak, masz rację, że tak jest to zapisane, ale trochę źle rozumiesz całość
ustawy
.
"Sprzedawca musi się ustosunkować do żądania konsumenta w terminie 14 dni,
jeżeli tego nie uczyni, oznacza to, że uznał je za uzasadnione."
Jako konsument mamy prawo do:
"Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go
do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy."
"Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy
lub wymiany, należy to zrobić na piśmie. Jeżeli kupujący, w razie
stwierdzenia niezgodności towaru z umową, zażąda doprowadzenia towaru do
stanu zgodnego z umową nie wskazując, w jaki sposób (poprzez wymianę czy
poprzez naprawę), sprzedawca może wyznaczyć kupującemu w tym celu odpowiedni
termin. Po upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru
przechodzi na drugą stronę, czyli sprzedawcę."
"W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie
niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów, kupujący będzie
uprawniony do żądania naprawy.
Taka sama sytuacja ma miejsce, gdy konsument żąda naprawy, a jest ona
niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów, będzie on uprawniony do żądania
wymiany."
W tym przypadku jako ustosunkowanie się do tego roszczenia jest wywiązanie
się z tego roszczenia czyli dokonanie naprawy lub wymiany na nowy, albo też
stwierdzenie, że roszczenie jest bezzasadne (że nie podlega roszczeniu np.
przedawnienie, odpowiedzialność wygasła itp.) lub "naprawa albo wymiana są
niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów".
W przypadku niewywiązania się sprzedawcy w określonym terminie roszczenie
konsumenta uważa się za uzasadnione i przysługuje mu prawo wyboru.
"Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu
pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:
- sytuacja opisana w pkt.1 (naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga
nadmiernych kosztów),
- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie
(przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
rodzaj towaru i cel jego nabycia),
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Tak więc jakby nie było sprzedawca musi się wywiązać w przeciagu 14 dni,
zwłaszcza, ze konsument w przypadku kotła może się powołać na ostatni
podpunkt "naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności".
Tutaj chyba nikt nie ma wątpliwości, ze mieszakanie w nieogrzewanym domu
przez 2 tygodnie jest znaczną niedogodnością, a ponadto grozi spowodowaniem
innych szkód np. zamarznięcie instalacji, a w konsekwencji jej uszkodzenie.
Z praktyki Ci powiem, że do takich napraw jedzie się najpóźniej nastepnego
dnia, ewentualnie w przeciągu najbliższych 2-3 dni od chwili zgłoszenia
przez konsumenta i do tego jeszcze grzecznie przepraszając i tłumacząc
dlaczego nie można być jeszcze dzisiaj :D
Następne wpisy z tego wątku
- 30.11.09 08:33 marko1a
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prunt drogi!
- SEMS Portal
- Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- Pompiarze...
- Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- Drabina rozsuwana
- zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- Zenek Kapelinder - ?
- Zawór grzybkowy - jaki producent
- qqqq
- Tauron przysyła aneks
- Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-04 Prunt drogi!
- 2025-02-20 SEMS Portal
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-12 Drabina rozsuwana
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r