eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNiesprawny kociol po odpaleniu, jak zrezygnowac?Re: Niesprawny kociol po odpaleniu, jak zrezygnowac?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Niesprawny kociol po odpaleniu, jak zrezygnowac?
    Date: Sun, 29 Nov 2009 23:05:56 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 60
    Message-ID: <heur8a$qsf$1@inews.gazeta.pl>
    References: <heu6m4$mmt$1@news.interia.pl> <heuaq8$h9s$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@m...googlegroups.com>
    <heuhfk$ejv$1@inews.gazeta.pl> <heugo3$3st$1@news.interia.pl>
    <heuje8$n92$1@inews.gazeta.pl> <heuirj$6ps$1@news.interia.pl>
    <heun9c$aeb$1@inews.gazeta.pl> <heuorn$hbe$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello084010001014.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1259532362 27535 84.10.1.14 (29 Nov 2009 22:06:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Nov 2009 22:06:02 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-User: jacek_plumpi
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:379784
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:heuorn$hbe$1@inews.gazeta.pl...

    > mylisz się!!! sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji - o
    > czasie naprawy nic ustawa nie mówi - zacytuj ją tutaj ;)

    Tak, masz rację, że tak jest to zapisane, ale trochę źle rozumiesz całość
    ustawy
    .
    "Sprzedawca musi się ustosunkować do żądania konsumenta w terminie 14 dni,
    jeżeli tego nie uczyni, oznacza to, że uznał je za uzasadnione."

    Jako konsument mamy prawo do:
    "Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go
    do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy."

    "Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy
    lub wymiany, należy to zrobić na piśmie. Jeżeli kupujący, w razie
    stwierdzenia niezgodności towaru z umową, zażąda doprowadzenia towaru do
    stanu zgodnego z umową nie wskazując, w jaki sposób (poprzez wymianę czy
    poprzez naprawę), sprzedawca może wyznaczyć kupującemu w tym celu odpowiedni
    termin. Po upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru
    przechodzi na drugą stronę, czyli sprzedawcę."
    "W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie
    niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów, kupujący będzie
    uprawniony do żądania naprawy.
    Taka sama sytuacja ma miejsce, gdy konsument żąda naprawy, a jest ona
    niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów, będzie on uprawniony do żądania
    wymiany."

    W tym przypadku jako ustosunkowanie się do tego roszczenia jest wywiązanie
    się z tego roszczenia czyli dokonanie naprawy lub wymiany na nowy, albo też
    stwierdzenie, że roszczenie jest bezzasadne (że nie podlega roszczeniu np.
    przedawnienie, odpowiedzialność wygasła itp.) lub "naprawa albo wymiana są
    niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów".

    W przypadku niewywiązania się sprzedawcy w określonym terminie roszczenie
    konsumenta uważa się za uzasadnione i przysługuje mu prawo wyboru.

    "Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu
    pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:
    - sytuacja opisana w pkt.1 (naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga
    nadmiernych kosztów),
    - sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie
    (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia),
    - naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

    Tak więc jakby nie było sprzedawca musi się wywiązać w przeciagu 14 dni,
    zwłaszcza, ze konsument w przypadku kotła może się powołać na ostatni
    podpunkt "naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności".
    Tutaj chyba nikt nie ma wątpliwości, ze mieszakanie w nieogrzewanym domu
    przez 2 tygodnie jest znaczną niedogodnością, a ponadto grozi spowodowaniem
    innych szkód np. zamarznięcie instalacji, a w konsekwencji jej uszkodzenie.

    Z praktyki Ci powiem, że do takich napraw jedzie się najpóźniej nastepnego
    dnia, ewentualnie w przeciągu najbliższych 2-3 dni od chwili zgłoszenia
    przez konsumenta i do tego jeszcze grzecznie przepraszając i tłumacząc
    dlaczego nie można być jeszcze dzisiaj :D

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1