eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 złRe: O tym jakimi baranami sa niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujacy mieszkanie za 200 000 zl
  • Data: 2011-01-09 05:20:54
    Temat: Re: O tym jakimi baranami sa niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujacy mieszkanie za 200 000 zl
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:788f2cad-cf76-4111-8bf2-0fd7552b704e@o4g2000yqd
    .googlegroups.com...
> [...]
    > dla pisania", ze lepiej kupic tanio i za gotowke, niz drogo i na
    > kredyt. Oczywista oczywistosc. Tylko nie ma sensu non-stop o tym pisac
    > bo to nie jest tak, ze ludzie maja gotowke i mozliwosc kupienia tanio,
    > a z wlasnej niewiedzy/glupoty kupuja drogo i na kredyt.
    >
    > Ludzie kupuja na kredyt bo nasze spoleczenstwo nie ma oszczednosci i
    > majatku, na ktory pracowaly poprzednie pokolenia. Ludzie w wieku 18-25
    > lat wchodzacy na rynek pracy zaczynaja zwykle od zera, caly majatek
    > jaki ma ich rodzina to czesto domek lub mieszkanko w wielkiej plycie

    Zatem im ludzie bardziej biedni, tym powinni brac wiecej kredytów? Polak nie
    ma na dom, to powinien wziac kredyt. Somalijczyk nie ma na dom, na lekarza
    ani na jedzenie, to powinien wziac trzy kredyty?

    Moim zdaniem odwrotnie. Im biedniejsi, tym mniej powinni pozyczac.

    > zamieszkane przez rodzicow (czasami takze przez dziadkow). Ludzie chca
    > sie wyrwac na swoje, zalozyc rodzine, miec dzieci - musza wiec albo
    > drogo wynajac, albo drogo kupic (bo nie ulega watpliwosci, ze
    > mieszkania w Polsce sa drogie zwlaszcza w porownaniu do zarobkow).

    Przy ujemnym wzroscie demograficznym za kilkadziesiat lat bedzie za duzo
    mieszkan.

    Chec wyrwania sie na swoje nie uzasadnia przeplacania za zaplesniala klitke
    na zabloconym warszawskim blokowcu dwa razy drozej niz mieszkanie z tarasem
    lub willa na hiszpanskim wybrzezu.
    To absurd!

    > Mamy wiec kolejny genialny temat, ktory jest pitoleniem o niczym.
    > Autor ma dziwna maniere zakladania takich tematow (obok tematow typu
    > "kup tanio za gotowke, zamiast drogo na kredyt" jeszcze czasami lubi
    > zalozyc temat "zamiast budowac legalnie dom postaw go nielegalnie, na
    > cudzej ziemi, bedzie taniej!"), ktore nic nie wnosza do problemu.

    Nie zrozumiales.
    Przyklad nielegalnej budowy na dzialce pokazuje ze mozna. I jak sie okazuje
    to dziala.

    > Rownie dobrze moge i ja udzielic rady: mieszkajcie w noclegowniach dla
    > bezdomnych, wyjdzie najtaniej!

    Taka rada ma sens dla biednych. Powinni skorzystac z noclegowni, a nie brac
    kredyty.

    > Ludzie, zwlaszcza majacy rodziny, potrzebuja rozwiazan mieszkaniowych
    > tanich, legalnych i stabilnych. Mieszkanie na dworcu, budowanie na
    > dziko w parku miejskim czy informowanie, ze jakis wafel w Niemczech
    > kupil dom za 1/3 wartosci rynkowej nic nie zmienia, nie wnosi itp.
    > itd. Zwykle trollowanie i juz.

    Potrzeby nie definiuja mozliwosci.

    > Przydatna moze byc rada typu:
    > - jak legalnie pobudowac sie tanio i dobrze

    Pisalem kilka razy.

    > - jak zainwestowac/planowac finanse zeby w 3-4 lata dorobic sie domku

    Jestes naiwny az wstyd.

    > - jak madrze brac kredyt hipoteczny

    Tez pisalem kilka razy.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/