eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji? › Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 5 Feb 2016 13:20:48 +0100

    W dniu 2016-02-04 o 09:21, Budyń pisze:

    > To nie jest takie oczywiste. Wystarczy ze jeden nie podniesie a klienci tam pójdą -
    zwiekszone obroty dadzą wystarczającą premie.

    O ile jest wielu sprzedawców i o ile będą w stanie się utrzymać.
    Przykładem może być sieć sklepów Lewiatan. Jest to sieć drobnych
    sklepikarzy franczyzowych.
    Niestety sieć tych sklepów zgodnie z obecnym projektem ustawy traktowana
    byłaby jako jedna sieć, a nałożony na nich roczny podatek PIS-owski
    wyniósłby ok 100mln zł. Natomiast zysk tej sieci wynosi obecnie ok 1mln
    zł. rocznie.
    Tego typu sieci franczyzowych trochę w Polsce działa, ale w chwili
    wejścia w życie podatku od handlu, te sieci znikną.
    Przeżyją tylko i wyłącznie duże korporacje, które będą dyktowały
    warunki. Ponadto te duże korporacje bardzo szybko znajdą metody na
    obejście prawa.

    > Ty zawsze masz jakies skrane przykłady. Ile znasz rodzin które wezmą te 500+ a ile
    tych które to ewidentnie przechleją? Ja nie znam ani jednej.

    Znam. Znam kogoś, kto pracuje w domu dziecka. Wyobraź sobie, że od
    chwili dojścia PIS-u do władzy, coraz częściej pojawiają się w domu
    dziecka osoby, którym odebrano lub ograniczono prawa rodzicielskie.
    Dzieci zabranych z melin podczas libacji alkoholowych. Nagle zaczęły
    walczyć o przywrócenie tych praw pomimo, że przedtem nie przejawiały
    zainteresowania dziećmi.
    Myślisz, że w matkach-alkoholiczkach, którym odebrano sześcioro czy
    dziewięcioro dzieci, nagle odezwały się instynkty macierzyńskie?

    > Bezpośrednie
    > nasze zasiłki nie sa demotywujace bo sa niskie - i dobrze.

    Zasiłek dla bezrobotnych ponad 800zł.
    Znajoma jako sprzedawczyni i kasjerka zarabiała od 700 do 1000zł na
    rękę. O ile jeszcze jej nie potrącono za to co ktoś ukradł.

    > no własnie - nie jest dobrze a ty proponujesz powstrzymac pis by utrzymac stan
    permanentengo niedowładu władz, tusek co chwila oglaszal legislacyjne fronty, i
    zawsze sie konczyło niczym. A zeby to trwało zadłużał panstwo.
    > To ja wole krótkotrwały wzdros deficytu dla pobudzenia gospodarki. Wiem ze to
    śliskie :)

    Mam nadzieję, że całkiem nie zatoniemy. Dziwi mnie jednak zachwyt
    krótkowzrocznych PIS-iorowców, którzy będą wychwalali PIS, nieważne czy
    będzie robił dobrze czy też źle. Jak na razie zapowiada się państwo
    policyjno-wyznaniowe z rządem PRL-BIS czy też PLR-PIS :)

    > Pomysł jest taki (jak bedzie zrealizowny to inna sprawa) aby
    > -wspomóc dzietnosc - bo wisi nad nami katastrofa

    Ale 500zł. nie spowoduje, że nagle zaczną się rodzić dzieci.
    Będzie to sposób na życie dla tych rodzin, w których rodzicom nie chce
    się pracować.
    Aby dzieci zaczęły się rodzić w rodzinach odpowiedzialnych to młodzi
    ludzie muszą mieć stabilne warunki pracy i płacy oraz możliwość zdobycia
    mieszkania dzięki tanim i stabilnym kredytom.
    PIS swoimi posunięciami destabilizuje rynek pracy i płacy oraz
    destabilizuje kredyty.

    Aby sprawić, ze będą się rodziły dzieci należy przede wszystkim
    ustabilizować rynek pracy. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej pomocy
    dla przedsiębiorców, którzy utrzymają stanowiska pracy. Należy
    zlikwidować wszelkie furtki dla umów śmieciowych. Pomóc w tworzeniu
    małych i tanich sieci żłobków oraz przedszkoli osiedlowych/wiejskich. Tu
    przede wszystkim trzeba ułatwić osobom chętnym do prowadzenia takich
    placówek w ich otwarciu poprzez szkolenia, nadzór, pomoc prawną, pomoc w
    prowadzeniu oraz dofinansowanie.

    > -zrównoważyć szanse polskich przedsiebiorstw wobec zagranicznych które nieuczciwie
    transferuja zyski za granice

    W obecnej formie ustawa bije najbardziej polskich przedsiębiorców j.w.

    > bo niski podatek a powszechny daje wieksze wpływy niz wysoki dla małej grupy

    Ale to co wymyślił PIS doprowadzi do problemów z pracą oraz
    finansowaniem celów publicznych oraz destabilizacji banków i finansów, a
    w efekcie tego do kolejnej fali emigracji młodych ludzi.

    > jak to sobie wyobrazasz?

    > bahahaha - bogaty szybciej zatrudni ochroniarza niz sie podzieli z biednym.

    Dobrowolnie nie, ale w formie podatku nie będzie miał nic do gadania :)
    Poza tym dobry projekt systemowy wcale nie musiałby zwiększać podatków,
    a wręcz przeciwnie.
    Wystarczy tylko zliberalizować absurdalne wymagania. Wyobrażasz sobie,
    że za PRL-u na wsiach były organizowane tzw. letnie kolonie i półkolonie
    dla dzieci i młodzieży szkolnej?
    Organizowane były w prawie każdej szkole podstawowej czy też przy
    wiejskich domach kultury.
    Dzieciaki miały radochę. Organizowano im czas i zajęcia rekreacyjne,
    wycieczki do lasu, nad wodę, wycieczki do parków rozrywki itp. i nikt
    nie wymagał od opiekunów ukończenia studiów pedagogicznych, ani też się
    nie przypierdalał, że kucharka nie posiada certyfikatu HACAP

    Dzięki temu rolnicy mogli spokojnie zajmować się pracami w polu, żniwami
    itp.

    > zgoda - na razie posuniecia rządu mi sie ogólnie podobają ale wciąż brakuje mi
    programu dla przedsiebiorów. Jakiejs rewolucji pozwalajacej nam zarabiac pieniadze (i
    placic nawet nie tyle niskie co proste podatki) a nie przebijac sie przez sterty
    kwitów i kontroli.

    Tu się zgadzamy.