    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obciążenie ścianki z BK
    Date: Tue, 26 Feb 2013 23:45:20 +0100

    Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:op.ws35lip4bpkylh@pc-rp.bustec.pl...
    On Mon, 25 Feb 2013 21:57:25 +0100, Grzegorz <n...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem nie,
    > Ale to zależy od rozkładu sił na stelażu podtrzymującym.
    > Taka ścianka uniesie ciężar 200kg
    Ale w kierunku pionowym. Tu jednak pojawią się siły gnące.

    Myślałem o takim wiszącym
    http://galmet.com.pl/pl/products/view/18-wymienniki_
    cwu
    Za bardzo stelaża to tu nie ma w zasadzie, bardziej chyba wieszak na styl
    coniektórych szafek kuchennych.

    Jest tam wieszak na cztery kołki. Zbiornik jest na 200L a i sam też swoje
    waży.
    85kg!!! (wow)
    To razem jest 285 kg. Po 71,25 kg na kołek. Kotwienie musi być
    naprawdę solidne i nie może to być kołek rozporowy.
    Wytrzymałość na ściskanie BK wynosi od 1,5 do 7 MPa (dlatego pytałem jakiej
    klasy to BK).
    Kołek rozporowy to pewnie metalowa kotwa rozporowa.
    Takie mocowanie pokruszy otwór.
    Z całą pewnością BK tego nie uniesie tak jak to sobie wyobrażasz.

    Moja rada jest taka, żeby ściągnąć ślusarza który Tobie zrobi ładny
    stelarz z mocowaniem na zbiornik.
    Coś a'la dwie kolumny metalowe z profila prostokątnego
    zamocowane do posadzki i stropu i na to zbiornik.
    w/k

    Ścianka działowa to raczej szału nie ma (nie rozwodziłem się nad tym za
    bardzo, kupiłem co było na składzie obok budowy).
    Podejrzewam że bardziej istotne jest jak została dowiązana do ścian
    nośnych (no właśnie, niby coś tam kotwili/mieli kotwić ale uleciało z
    głowy czy to skontrolowałem więc najbezpieczniej przyjąć że jest
    niedowiązana wcale...)

    Czyli się z baniakiem przewróci.

    --
    Pozrawiam