  • Data: 2011-09-15 12:42:41
    Temat: Re: Obliczenia cieplne
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Wrz, 10:45, tall_30 <s...@g...com> wrote:
    > Szanowna Grupo
    > Jest w trakcie budowy. Mam pytanie czy ktoś korzystał z was z usługi
    > inżyniera w sprawie obliczeń związanych z ogrzewaniem/ociepleniem
    > budynku.
    > Rozmawiałem z takim człowiekiem cena 3000+ vat.
    >
    > Pytanie czy warto tyle wydawać czy walnąc 30 cm styropinu.
    >
    > Sławek

    Im dłużej o tym wszystkim czytam i słucham, a takze po wlasnych
    doświadczeniach stwierdzam (nie jestem odosobniony) że przy tych
    grubościach ocieplenia i tak ważniejsza jest dokladność wykonania
    pewnych elementów w celu wyeliminowania mostków termicznych.
    Co z tego ze dasz 30 cm styro zamiast 10 cm skoro i tak wiekszosc
    ciepla ucieknie przez dach, wymurowane do konca szczyty czy
    nieocieploną murłatę, abo progi drzwi itp.
    Te 3000 zl zainwestuj w (do wyboru):lepsze okna (nie koniecznie 3
    szybowe), drzwi, pełne deskowanie dachu, rekuperacje, ogrzewanie
    podlogowe, samodzielne ocieplenie dachu, dopilnowanie fachowców przy
    ocieplaniu w newralgicznych miejscach, rezygnacje z balkonów okien
    dachowych itp przewodnikow ciepła.

    Pzdr
    QbaB