    From: "Druid29" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza a wentylacja mechaniczna
    Date: Thu, 8 Apr 2010 09:29:18 +0200

    Użytkownik "jac" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hpju4o$i55$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Jestem na etapie robienia instalacji w domku jednorodzinnym parterowym z
    > poddaszem użytkowym.
    > Właśnie zaczynają mi robić wentylację mechaniczną z rekuperatorem.
    > Rekuperator i rury ułożone będą na stryszku, który powstał przez zrobienie
    > podłogi na jętkach.
    > Pierwotnie planowałem nie ocieplać/izolować tego stryszku, ze względu, że
    > planuję go jako nieużytkowy - ewentualnie wyrzucać tam jakieś niepotrzebne
    > graty.
    > Jednak w trakcie rozmowy z instalatorami wyszło, że jak ten stryszek
> [...]

    Moim zdaniem trzeba go ocieplić między krokwiami aż do kalenicy i zrezygować
    z ocieplenia między jętkami.
    W nieocieplonym stryszku zimą i latem będą duże różnice temperatury w
    stosunku do temperatury pomieszczeń, co wpłynie na temperaturę powietrza
    nawiewanego. Może to być odczuwalne latem, gdy zapragniesz utrzymać niższą
    temperaturę pomieszczeń lub wykorzystać GWC do ich schłodzenia. Zimą
    natomiast mogą wystąpić problemy z ociepleniem i uszczelnieniem wyjścia na
    ten stryszek (jak się domyślam, takiej składanej drabiny).
    Z drugiej strony, w nieocieplonym stropie pod tym stryszkiem łatwiej jest
    zabudować oświetlenie i nawiewy.

    Pozdrawiam,
    Druid29