  • Data: 2009-07-09 15:26:46
    Temat: Re: Ocieplenie silki
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Probuje sie dowiedziec jakie najlepiej zastosowac ocieplenie przy scianie
    > 17,5 silki . Chodzi mi dokladnie o grubosc i typ styropianu ? Budowlancy
    > mowia, ze 15 cm wystarczy spokojnie, mezu strasznie naciska na 18 a moze
    > nawet 20 cm. Jakie jest wasze doswiadczenie w tym zakresie ?

    Słuchaj męża, mąż zawsze ma rację ;)
    A tak poważniej to niech da tyle ile uważa. Im więcej tym lepiej, choć ponad
    20cm to już się nie opłaca, bo przestaje mieć sens ekonomiczny. Jednak
    grubsza warstwa styropianu w przyszłości może zaowocować wyższą wartością
    domu w razie sprzedaży ze względu na spełnianie bardziej rygorystycznych
    wymagań związanych z certyfikatami energetycznymi.
    Styropian czy wełna ?
    Styropian jest tańszy, łatwiejszy do położenia i mniej wrażliwy na
    niedokładność wykonania.
    Wełna natomiast zapewnia "oddychanie", które tak naprawdę pogarsza
    właściwości izolacyjne i tak naprawdę jest mitem budowlanym.
    Jaki styropian ?
    Jakość styropianów jest obecnie porónywalna. Czy będzie w ciapki, kropki,
    łatki, w paski czy też gładaki nie ma znaczenia. Bierzcie ten, który jest
    tańszy i biorą miejscowe firmy zajmujące się takimi izolacjami.