    From: M <M...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie styropianem a wilgoć w środku
    Date: Mon, 14 Jun 2010 18:06:08 +0200

    vert pisze:
    > Witam serdecznie,
    >
    > proszę o poradę w sprawie terminu wykonania ocieplenia z zewnątrz. W
    > listopadzie zeszłego roku położene zostały tynki gipsowe na poroton, wewnąrz
    > budynku. Tynki zimą prawie w ogóle nie schły, wiosna była deszczowa, dopiero
    > od 1,5 miesiaca jest ciepło. Cały czas jest intensywnie wietrzone. Mimo to
    > jest jeszcze kilka większych mokrych plam na syficie a dwa nadproża schną
    > prawie niezauważalnie. Zanim strop został przykryty dachem mnóstwo wody
    > musiało wlać się we ściany.
> [...]

    Najlepszy moment na suszenie to ZIMA - wtedy jest bardzo niska
    wilgotność bezwzlgędna i wystarczy niedużo ogrzać powietrze, by miało
    bardzo niską wilgotność względną. W lato będzie ci trudno wysuszyć - bo
    niby jak będziesz podgrzewał powietrze o wilgotności 50% i temperaturze
    25C-30C?

    Oszczędziłeś na ogrzewaniu zimą, to dzisiaj będziesz musiał wypożyczyć
    osuszacze przemysłowe - to chyba jedyne rozsądne wyjście, jeśli zależy
    ci na czasie.

    M.