  • Date: Mon, 02 Mar 2009 10:23:11 +0100
    From: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odpowietrzenie kanalizacji

    Jackare pisze:

    > Wg przepisów odpowietrzenie głównego pionu musi być prowadzone taką
    > średnicą jak pion, czyli zapewne 110mm.

    W bloku niedawno zaglądałem i odpowietrzenie calego pionu
    od najwyzszego mieszkania (4 kondygnacje) na dach idzie
    ciensza rura 50 mm. Ciąg jak cholera.
    Na moje oko jak grube leci przez fi=110, to gaz pójdzie
    przez fi=50.

    W nowym domu jednorodzinnym tez mam cienkie odpowietrzenia
    na dach. Wicher gna od szamb po dach az huczy.

    Z punktu widzenia fizyki nalezy te rury ocieplic. Dla ciągu
    gazu to równie wazne jak srednica. Nie widze zadnych zagrozen.

    No ale przepis to przepis. A dom jeszcze nie odebrany, jego mac...

    pozdro
    --
    A S